Al 3 switches verder...

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim7180

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Hallo,
Ik heb een Zyxel P2601HN-F1 modem/router via Telfort. Nu wil ik graag een switch in mijn studeerkamer waar een kabel heen loopt. Plug en play, dus leek me simpel. Ik ben nu aan mijn derde switch begonnen want de andere 2 kreeg ik niet werkend. Het is een Sweex. "Bij deze hetzelfde probleem als bij de andere. Alles lijkt te werken, de juiste lampjes branden, maar op mijn pc is geen internet verbinding. De kabel rechtstreek op de pc werkt dus de kabel is niet het probleem. Ook heb ik van Telfort vernomen dat de router om moet kunnen gaan met een switch. Het ligt dus waarschijnlijk aan de instellingen van de Zyxel. Maar ik weet niet waar ik mee moet beginnen.

Link eens de productpagina bij Sweex waar die switch beschreven wordt?

Tijs.

Doe het eens zo: Open Apparaatbeheer, en zet een vaste snelheid in je bedrade aansluiting (dus stap af van Autonegotiate of hoe het maar heet). Test met 100 mbit full duplex, 100 mbit half duplex, 10 mbit full duplex en 10 mbit half duplex).

Als dat geen resultaat oplevert, dan een andere switch kopen (bijv. van Belkin).

Tijs.

domme vraag

Domme vraag misschien, maar welk apparaatbeheer? Die van de switch? Hoe kom ik daar dan in? Nieuwe switch is denk ik niet de oplossing. Dit is al de derde. Kan het iets met poorten zijn? Ik las ergens dat een switch en router van andere merken allebei van poort 80 gebruik maakte en dat voor conflict zorgde.

Je gaat in Apparaatbeheer van je eigen computer. Daar ga je experimenteren met vast ingestelde linksnelheden op de bedrade netwerkkaart van je pc, dus geen gebruik te maken van de Autosense optie.

M.b.t. vervangen door ander merk/type switch: Je hebt niet vermeld of je 3x dezelfde switch hebt geprobeerd of 3x verschillende merken en types. Ik ben er dus vanuit gegaan dat je steeds hetzelfde type router hebt geprobeerd (dus die SWxxxx van Sweex).

Poortconflicten heb je niet tussen een router en een switch, want een switch is 'te dom' om met poorten te werken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja, hiervoor had ik een ander merk switch geprobeerd. Ik heb je oplossing getest, maar helaas, geen effect.

NB mijn xp computer herkend wel een verbinding maar deze is slechts beperkt, dus geen internet, mijn vista laptop noemt het netwerk een lokaal netwerk. De netwerk harde schijf is wanneer hij is aangesloten op de switch niet zichtbaar.

Als je die andere switches nog in je bezit hebt, daar dezelfde tests op uitvoeren.

Indien dat niets oplevert zou je erover kunnen denken een andere bedrade netwerkkaart toe te voegen aan je pc, en daarmee te gaan testen.

Tijs.

ik heb het trucje geprobeert bij beide computers dus 2 verschillende netwerkkaarten. Ik denk zelf dat er iets mis gaat met het toewijzen van ip adressen...

Een switch heeft niets uit te staan met het uitdelen van ip-adressen, want dat doet een router.

Zowiezo had het (met een switch 'extra' in je netwerk) vanuit je 'normale' computer goed moeten werken (als je alleen die ene pc op de switch had aangesloten staan).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan