Al deze Windows 7 installatie problemen oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnvana

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Tegenwoordig zijn hardisken redelijk betaalbaar.Ik zet al jaren al mijn data op aparte harddisken(3 & 4 &....).Dan had ik op harddisk1 (gepartitioneerd) XP staan.
Nu instal ik Windows 7 op harddisk2 (geen multiboot wel BIOS aanpassen om harddisk2 als boot te zetten) en kan ik nadien bij het opzetten in de BIOS bepalen welke harddisk de
boot harddisk is, en ik maak mij nooit zorgen om mijn data vermits deze altijd apart staat.
Dus misschien toch een beetje investeren in een (of meer) hardisk(en).
Hopelijk kan je hier je voordeel mee doen.
Succes!
John uit Belgie.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet precies wat nou je bedoeling is met deze post!
Heb je een vraag ergens over?

Hoi !

Heel onduidelijk en verre van waar:

Als je opstart van een Win 7 DVD en je installeert Win 7 op 'n schijf/partitie, dan krijgt die automatisch de schijfletter C, en daar is weinig aan te veranderen.

Wel is het mogelijk vanuit 'n bestaand OS Win 7 te installeren, en dan kun je inderdaad de partitie uitkiezen.

Greetz,

Harry.

Aan Josvink66 en Harry Snor

Ik had geen vraag, ik vertelde juist maar wat een simpele oplossing is(ik zie in dit forum dat enorm veel mensen er niet genoeg over weten om een goede en simpele oplossing aan hun problemen te geven)
Je hebt mijn uitleg niet goed gelezen, als je in de BIOS de Boot priority kan aanpassen dan zet ik de harddisk waarvan ik wil booten als eerste, deze wordt dan automatisch de C:\ drive.Dit bv. voor XP of Vista.
Wil je bv. Win7 opstarten dan start ik mijn computer ga in de BIOS en verander de Boot priority zodat een andere harddisk met Win7 erop zal opstarten en dan is deze de C:\ drive.
Ik heb ook telkens mijn programma''s op een andere partitie staan en zelfs de pagefile ook op een aparte partitie, zodat bv. fragmentatie van data de programs en windows niet beinvloeden.
Deze setups pas ik toe op verschillende computers.
Deze tekst verwerk ik nu op een clone van mijn originele XPpro installatie.Als windows niet goed werkt kan ik direct naar een andere harddisk switchen (via BIOS) .En mijn data staat op verschillende computers, dus nooit geen paniek bij een hapering of eender wat.
Kan je natuurlijk in je BIOS deze volgorde niet aanpassen dan werkt dit niet natuurlijk.
gr.
Johnvana

Sorry dat ik het zeg hoor maar dat is een hele stomme manier...
het is toch veel makkelijker een boot menu te hebben...

Gemakkelijk is niet altijd beter of stabieler of veiliger.
Het minste foutje dat zich voordoet op je C:\ bv. een corupt bestand, een harddisk foutje, een missing ntldr (nt loader) en er start niks meer op, met mijn systeem kan je altijd verder.Ik werk al meer dan 20 jaar met computers en heb alles al meegemaakt en gezien wat er kan mislopen.
Ik herstel en setup verschillende computers per week en heb een goed idee wat er kan mislopen.
Nu ga ik stoppen met dit vraag en antwoord spel, niemand wil iets bijleren en iemand die pas met een PC werkt weet het meestal beter.
gr.
Johnvana

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, je hebt eigenwijs en eigenwijs.....

Succes met je PC-reparatie's, maar ik zie geen kans 'n klant 'n dual-boot PC te verkopen die op jouw manier moet worden opgestart.

Enne.... zo "pas" werken we hier nu ook weer niet met 'n PC, hoor !

Greetz,

Harry.

Status aanpassen op vraag van het helpmij.nl team

Aan de antwoorden te zien heeft niemand er iets van begrepen.
Begrijpt men wat een BIOS is? En wat men hier kan mee doen?
Er was totaal geen reactie op ''Boot volgorde'' .
En dan nog : de opmerkingen '' een hele stomme manier'' en ''eigenwijs'' is geen
positieve benadering van een meer technische uitleg. In Belgie noemt men dit '' rond de pot draaien'' en niet reageren op de juiste manier, waaruit zou blijken dat men begrijpt wat er
uitgelegd wordt.
Zoals ik al gemeld heb vorige maal stop ik ermee, en doe rustig verder op een simpele manier.
En nog even, mijn manier is geen gewone klassieke dual boot welke veel meer kwetsbaar is bij een fout op de C:\ drive.
Men kan pas iets beoordelen als men dit in de praktijk geprobeerd heeft. Terwijl iemand met een dual boot bij een fout een nieuwe install moet doen, werk ik na een nieuwe opstart gewoon verder.
gr.
Johnvana

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan