roderiquez
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 26 mrt 2010
Hallo,
ik ben een absoluut-niet-computer expert, dus ik hoop dat jullie mijn duidelijk advies kunnen geven. Ik ben namelijk al een week aan het KL&TEN om niks! Wat is het geval;
* Ik heb een kolom met info (stel A1 tm A3).
Nu heb ik een combobox die deze 3 hoofdkeuzes vertegenwoordigd.
* Ik heb de kolommen B/C en D, allemaal in de range 1 t/m3.
Nu heb ik een combobox die de 1 t/m3 kan weergeven (welke kolom? zie hieronder)
* Stel; ik klik op keuze A1 in combobox 1, dan komt in combobox 2 de keuze B1t/m3
ik klik op keuze A2 in combobox 1, dan komt in combobox 2 de keuze C2t/m3
ik klik op keuze A3 in combobox 1, dan komt in combobox 2 de keuze D1t/m3
Opzich nog niet zo heel moeilijk voor de kenners volgensmij.
Deze methode heb ik geprobeerd met de volgende data, en dit werkt opzich wel;
****ik heb de kolommen gevuld met namen, en niet getallen. Deze namen komen dus terug in de beide combobox****
Maar nu komt de hoofdvraag:
Stel ik heb in Combox1 de keuze gemaakt die uit A1 komt, en in Combobox2 de keuze gemaakt die uit B2 komt.
Dan druk ik vervolgens op een button, die met deze combinatie, de inhoud van een bepaalde cel verderop in het werkblad laat zien, in een Listbox.
Oftewel; de macro moet mij laten zien welke eindkeuze, die verderop in het werkblad staat, in aanmering komt aan de hand van hoofdselectie 1 en subselectie 2.
HOE DOE IK DIT HET SNELST?? ik heb het gevoel dat ik met " If...AND...then" moet werken, maja, HOE?
Ik hoop dat jullie mij begrijpen, zo niet. laat het weten. kleine voorbeeldje met zeer weinig cellen zijn uiteraard welkom.
ik ben een absoluut-niet-computer expert, dus ik hoop dat jullie mijn duidelijk advies kunnen geven. Ik ben namelijk al een week aan het KL&TEN om niks! Wat is het geval;
* Ik heb een kolom met info (stel A1 tm A3).
Nu heb ik een combobox die deze 3 hoofdkeuzes vertegenwoordigd.
* Ik heb de kolommen B/C en D, allemaal in de range 1 t/m3.
Nu heb ik een combobox die de 1 t/m3 kan weergeven (welke kolom? zie hieronder)
* Stel; ik klik op keuze A1 in combobox 1, dan komt in combobox 2 de keuze B1t/m3
ik klik op keuze A2 in combobox 1, dan komt in combobox 2 de keuze C2t/m3
ik klik op keuze A3 in combobox 1, dan komt in combobox 2 de keuze D1t/m3
Opzich nog niet zo heel moeilijk voor de kenners volgensmij.
Deze methode heb ik geprobeerd met de volgende data, en dit werkt opzich wel;
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
a = "Blad1!g25:g30"
SelectieCombobox1.RowSource = a
SelectieCombobox2.RowSource = a
End Sub
Private Sub SelectieCombobox1_Change()
Select Case SelectieCombobox1.ListIndex
Case 0
b = "Blad1!i25"
RangeCombobox1.RowSource = b
Case 1
b = "Blad1!i25:i37"
Case 2
b = "Blad1!i39:i45"
Case 3
b = "Blad1!i47:i53"
End Select
End Sub
****ik heb de kolommen gevuld met namen, en niet getallen. Deze namen komen dus terug in de beide combobox****
Maar nu komt de hoofdvraag:
Stel ik heb in Combox1 de keuze gemaakt die uit A1 komt, en in Combobox2 de keuze gemaakt die uit B2 komt.
Dan druk ik vervolgens op een button, die met deze combinatie, de inhoud van een bepaalde cel verderop in het werkblad laat zien, in een Listbox.
Oftewel; de macro moet mij laten zien welke eindkeuze, die verderop in het werkblad staat, in aanmering komt aan de hand van hoofdselectie 1 en subselectie 2.
HOE DOE IK DIT HET SNELST?? ik heb het gevoel dat ik met " If...AND...then" moet werken, maja, HOE?
Ik hoop dat jullie mij begrijpen, zo niet. laat het weten. kleine voorbeeldje met zeer weinig cellen zijn uiteraard welkom.
Laatst bewerkt door een moderator: