Al het geheugen naar C

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxbredaxx

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Berichten
51
Als ik kijk naar Diskmgmt.msc (WIndows Xp) dan staat al het geheugen toegeschreven aan C:/
Nu wil ik een extra partitie maken maaar ik kan dus geen "niet toegeschreven geheugen" markeren, omdat al het geheugen aan C is toegeschreven.
Maar ik heb net geformatteerd, en er is nog 98%(=74,94Gb) vrij geheugen...

Partition programmatuur lukt niet,, omdat ik partition manager niet op een floppy kan zetten...
Hoe kan ik nu partities maken??

Gr. david
 
Je kunt ook gratis partitioneringssoftware gebruiken, zoals Gparted. En dan kiezen voor de Li veCD. Vervolgens image op beschrijfbaar schijfje branden met Nero (niet als dataschijf oid, maar als image schijf). Dan opstarten vanaf de cd (hiervoor moet in het BIOS de cd-rom / dvd-rom drive voor de harde schijf als opstartitem staan, dit eventueel aanpassen als booten vanaf de cd niet lukt) en Gparted draaien.
 
Je bedoelt al je schrijfruimte. Wat je zelf al aan geeft, zal je met een partion manager aan de gang moeten. Ander kan je niet zonder opnieuw te installeren je schrijf goed indelen.
 
Probeer het eens met Partition Magic

Is alleen wel een trial, weet niet of je daar alle dingen kan doen, zoals met de full version, maar dat moet je maar even kijken.
 
Is het niet mogelijk om dit te doen met diskmgmt?
En als ik bv NERO eropzet, moet ik dan niet een brander in mijn computer hebben, want die heb ik niet....:confused:
 
neeeeeeej, gparted op een schijfje zetten met nero, zodat ik het kan gebruiken,, maar moet ik hiervoor op mijn pc kunnen branden?
 
Laat maar, zie nu pas dat er mensen voor mij berichten hadden gepost, dus mijn reacties zijn eigenlijk overbodig :)
 
Nevermind.

Maar ff ontopic: Je hebt toch echt een brander nodig als je een Live CD wilt maken...
Nero kan je er wel opzetten zonder brander maar dan heb je er toch vrij weinig aan.
 
Hoe kan ik dan mijn partities maken?
Weet jij een manier hoe ik mijn C kan opdelen via diskmgmt??
 
wow die zat ik te zoeken maar ik kon hem niet vinden.. kan ik hier alles mee doen?
ik hoorde dat het alleen een KIJK trial was....??
 
:( als ik een nieuwe partitie heb gemaakt moet ik die nog applyen,, maar als ik apply zegt hij dat ik de officiele versie moet downloaden :(:(
Hoe moet ik dat nou doen??
 
Je zal er dan voor moeten zorgen dat iemand anders die LiveCD maakt, dan heb je zelf geen brander nodig. Een brander is sowieso erg handig om zelf te hebben, en ze kosten ook helemaal niet veel meer, maar goed, daar gaat het hier niet om.
Als je dan die LiveCD van Gparted hebt, dan heb je zelf alleen een cd-drive nodig.

Met probeerversies (trials) kun je inderdaad vaak niet de actie zelf uitvoeren, in dit geval de wijziging in de partities doorvoeren. Helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan