Al mijn gegevens verloren?!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

elientje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hallo,

Ik heb een groot probleem. Ik was zojuist muziek van mijn externe harde schijf in itunes aan het overzetten en ineens kreeg ik de volgende melding:

"Windows-uigestelde schijfbewerkingen zijn mislukt
Kan niet alle gegevens voor bestand M:\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan."

Ik weet ten eerste niet welk bestand er bedoeld word en daarnaast is het hele scherm leeg wanneer ik de harde schijf M: open. Maar als ik in Deze Computer met mijn rechtermuisknop op eigenschappen klik, staat daar wel dat er 99 Gb in gebruik is. En dat moet ongeveer wel kloppen. Nu durf ik niet de externe harddisk los te koppelen, want wanneer ik deze wil verwijderen staat er..

"Probleem bij het uitwerpen van USB-apparaat voor massaopslag
Kan het apparaat Algemeen Volume nu niet stoppen. Probeer het apparaat later opnieuw te stoppen."

Dit heb ik al een uur lang geprobeerd. :(
Ik maak gebruik van Windows XP en de externe harddisk is van Packard Bell (500 Gb).
Ik hoop dat er iemand is die mij zo snel mogelijk kan helpen, want ik wil slapen.. Maar dat zal niet lukken, er staan heel belangrijke dingen op de schijf.
Help!!

Groet,
Eline

Ik ben nu al bijna weer een uurtje verder.. jammer genoeg nog geen reactie op mijn vraag.
Uit ongeduld heb ik toch de externe harddisc verwijderd en op een andere pc geprobeerd, daar wordt hij niet herkend..
Nu ook niet meer op mijn computer..

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat je kunt doen is even proberen of schijf nog te benaderen is.
Dan niet via extern maar gewoon interne schijf.
Haal je externe schijf uit de case.
Hang hem aan je computer. (wel je gewone opstart schijf eraan laten hangen).
Zorg dat de tweede schijf op slave ingesteld staat.

Nu gewoon opstarten en kijken of je hem via de verkenner kunt benaderen.

Succes!

Toch bedankt!

Hoi Roel,
Ik heb vanochtend mijn computer gewoon weer opgestart en tot mijn grote verbazing herkende de computer de harde schijf weer!
Ik heb dus niks meer aan je advies, misschien een volgende keer.
Ik vind het toch al heel fijn om te weten dat er mensen in de wereld zijn die je zomaar willen helpen. Bedankt Roel!
Groet,
Eline

Toch mag ik graag even verwijzen naar deze discussiedraad, want het feit dat je externe harddisk nu (mijns inziens 'toevallig') weer herkend wordt sluit helemaal niet uit dat er eigenlijk iets kapot is.

Probeer eens wat suggesties uit van bovengenoemde discussiedraad, om enige zekerheid te krijgen dat niet de harddisk kapot is.

Succes,

Tijs.

Hoi Roel,
Ik heb vanochtend mijn computer gewoon weer opgestart en tot mijn grote verbazing herkende de computer de harde schijf weer!
Ik heb dus niks meer aan je advies, misschien een volgende keer.
Ik vind het toch al heel fijn om te weten dat er mensen in de wereld zijn die je zomaar willen helpen. Bedankt Roel!
Groet,
Eline

Misschien een goed advies.

Maak regelmatig van je belangrijkste databestanden een copy naar bv cd/DVD rom.

Mocht er weer iets foutgaan dan heb je iig iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan