al mijn muziek via mijn laptop (geen apple)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhogew

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi,

Wie kan me helpen met waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe laptop die ik naast het gewone gebruik ook wil gaan gebruiken als middel om al mijn muziek af te spelen? deze muziek komt van CD's, MP3's, radio, internet etc.

Ik zit te denken aan een laptop die ik aan kan sluiten op mijn versterker en zo eea kan afspelen.

Zoals je merkt ik heb er weinig verstand van en zoek echt naar specificaties van de laptop die belangrijk zijn en waar ze dus aan moeten voldoen.

Dank voor jullie hulp.
Niesje

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Op de prijs moet je letten:D:D geintje je kan met alle notebooks muziek afspelen mits natuurlijk dat er een dvd-rom speler op zit om cd af te spelen

je kan alles kopen waar een dvd speler in zit je moet alleen zorgen dat je de volgende merken niet heb.
acer
comapq

merken die je wel kan kopen zijn
asus
sony
toshiba
medion
hp(is niet iedereen het mee eens)

EDIT: wat voor input aansluitingen heeft je versterker

ik ken mensen die er flink wat problemen mee hebben maar goed pleas laten we geen discussie maken waar ts niks aan heeft

Hoi,

Het voordeel van een laptop is nu juist dat je hem 'mobiel' kunt gebruiken (al wil je ermee in bad ..... :P).
Elke vorm van 'ketening', dus kabels, is nadelig.
Wat je bedoelt is waarschijnlijk je muziek draadloos via je laptop af te kunnen spelen.
Welnu, daar zijn z.g. mediaplayers voor. Toevallig is er een drietal aanbiedingen bij Paradigit op dit moment

Laatst bewerkt:
Hoi,

Voordat er allerlei merken voor de dag komen zou het misschien wenselijk zijn om aan te geven buiten de muziek waarvoor je het notebook nog meer gaat gebruiken en aan welke prijsklasse je zit te denken.

Laatst bewerkt:
lang leven acer 3year garantie :P voor 20/30 euro
na 3 jaar is me laptop toch verouderd en koop ik denk ik een Sony :P gewoon omdat het kan
asus bevalt prima
fuji siemens geen goede ervaring mee ivm stroom blokje doorgebrand op 3 punten na 2 weken

thnx

de laptop is gewoon voor dagelijks gebruik (dus huis tuin en keuken, er wordt zelfs geen spel op gespeeld). en daarnaast wel een uitgebreide muziek collectie, maar het zal wel een snoertje worden tussen laptop en versterker.

en ik ga zeker zorgen dat er een dvd/cd in kan, maar volgens mij is dat inmiddels wel bij ieder type.

nu natuurlijk nog de voordeligste vinden, dat zou me wel moeten lukken.

thnx again
Niesje

Hoi,

Oke succes ,hou dan wel even genoemde merken in de gaten voor de zekerheid dat je een goed merk koopt.:thumb::thumb:

Ik zou een kanttekening willen zetten bij het "afkraken" van merken, ongeacht welk merk.
Al de zaken die voorbij komen hebben nml met een persoonlijke voorkeur te maken en niet zo zeer met harde feiten.
Elk merk wil zijn naam hoog houden dus levert bij definitie geen "troep".
De 1 zweert bij bv een Asus terwijl een ander liever een medion heeft en weer iemand anders vind een Dell weer fijn enz enz.

Feit (met ei..:rolleyes:) blijft dat de klant moet bepalen waarbij hij/zich het beste voelt qua prijs/kwaliteitsverhouding. Alleen naar de prijs onder de streep kijken is niet altijd even verstandig al telt het wel mee. Focus je bv. eens op de nazorg, de garantie (opsturen, brengen, ophalen?) e.d. Google eens naar wat modellen op het internet en ook belangrijk, bedenk wat je nu precies wilt.

Suc6 met je keuze en laat je weten wat het geworden is?:thumb:

Ja die 'merkenstrijd' die hier al vaker gevoerd is ..... ;)
Zelfs 'indexen' worden aangehaald, waarover i.h.a. gezegd kan worden dat het altijd momentopnamen zijn.
Zelf heb ik de ellende van oververhitte grafische kaarten bij HP-laptops van een kennis meegemaakt ..... maar ook dat natuurlijk een momentopname. Mijn HP die ik nu inmiddels dik anderhalf jaar heb, functioneert prima en ik ben er dik tevreden over ..... subjectief dus :p

Belangrijk voor ts lijkt mij de wens om muziek via de installatie af te kunnen spelen.
Maar hierop is al gereageerd vóór de optie met 'een draadje' (wat ik dan weer niet zo verstandig vind .....).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan