Al mijn (USB) apparaten werken niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey14G

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Hallo,

Alvast excuses voor enig slecht Nederlands, ik ben pas 14.
Na het heropstarten van mijn PC deden mijn apparaten niet meer, dit zijn apparaten zoals mijn muis, toetsenboord, speakers etc.. Ook mijn internet werkt niet meer.
Als ik nu dus mijn PC opstart krijg ik wel normaal het beeld te zien, ik kan alleen helemaal niks meer doen. Het beeld is in ieder geval niet vast gelopen want rechts boven zie ik nog mijn CPU- en RAM geheugen dat aangegeven wordt.

Voordat dit gebeurde, probeerde ik via het programma MotioninJoy mijn ps3 controller op mijn PC aan te sluiten.
Het leek of het programma 3 of 4 USB-invoeringen aanmaakte. Na 30 min. prutsen was ik er klaar mee, het hoeft niet meer. Toen had ik dus die 4 usb-poorten verwijderd, waarna ik mijn PC opnieuw opstartte.
Nadat hij opstartte merkte ik dus direct dat mijn muis, toetsenboord en dergelijke het allemaal niet meer deden.
Rechtsonder in beeld zag ik al dat mijn geluid weg was (rood kruisje door de speaker), mijn internet weg was (uitroepteken bij de pc) en ik zag dat mijn hamachi geen verbinding kon maken.
Zonder enige mogelijke vorm van besturing kan ik dus zelf ook weinig doen om het probeem op te lossen.
Tijdens het opstarten, probeerde ik de f8 uit waardoor ik naar dat menu kwam. Hier werkte de toetsen en muis wel. Hier drukte ik op bovenste optie 'computer herstellen'. Ik heb vanaf dat menu al enkele opties geprobeerd maar niks hielp, de enige optie die ik nog niet heb geprobeerd is het opnieuw installeren van Windows. Zal dit dan de enige oplossing zijn?

Dit is mijn PC:
http://www.informatique.nl/201121/informatique-ingamer-level-2.html
Producteigenschappen van Informatique inGamer Level:2
. 490027 InWin BUC Midi Tower, Zwart, noPSU
. 115720 MSI P67A-GD53 (B3), S1155, P67, 4xDDR3, ATX
. 115595 Intel Core i5-2300, 2.80GHz, 6MB, HD2000, S1155
. 892146 Scythe Mugen 2 Rev.B
. 110955 WD Caviar Black 500GB 7200rpm 32MB SATA3
. 124917 Asus GeForce GTX 560 Ti, 1GB, Top
. 130843 Kingston ValueRam 4GB(2x2GB) DDR3 1333MHz CL9
. 999815 Windows Office Starter + Live Essentials
. 900469 Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
. 522190 Samsung DVD RW 22x Black Bulk SATA
. 110920 Seasonic M12II, 520Watt, ATX

Vooralsnog, excuses voor enig slecht Nederlands.
Bedankt voor de aandacht van mijn probleem.

-Jeffrey

EDIT: Het is dus zo dat mijn muis en toetsenboord (waarschijnlijk ook internet en geluid) het wel doen in het f8 menu tijdens het opstarten.
Ik kan dus ook niet naar apparaatbeheer e.d. gaan want mijn apparaten werken dus allemaal niet.
Ook kwam ik er net achter dat niet alleen de genoemde poorten het niet doen, aan de achterkan van mijn pc zag ik nog wat andere (usb)poorten, ook toen ik mijn muis- en toetsenboord daarin instak deden ze het niet.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je niet naar apparaatbeheer kunnen in de F8 modus?
Ga daar naartoe en verwijder alles wat niet werkt (installatie ongdaan maken) Start daarna je machine opnieuw (normaal) op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan