• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alarmklok in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

elhombre

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Hoe kan ik het makkelijkst een alarmklok maken in excel?
Dus, ik voer in een bepaalde cel een tijd in, druk daarna op een start-button. De systeemtijd gaat lopen (zichtbaar) en geeft een geluidstoon als de ingegeven tijd wordt bereikt.

Mijn kennis gaat niet zo heel erg ver, dus voorbeeldbestandjes zijn welkom. :thumb:

bedankt

ps, misschien is het handiger om zoiets in acces te maken, maar hoe?

Laatst bewerkt:
Ik had deze al eerder op het forum gezien, maar snap er niks van.
Misschien kan iemand meer uitleg geven, of weet iemand een ander voorbeeldbestandje te vinden?

Je kan inderdaad dat alarm gebruiken van m'n site. Maar dat werkt alleen als je ook Access op je computer hebt. (Het besturingselement wordt immers niet met Excel meegeleverd.)

Bovendien is het nogal versiegevoelig. Je moet minimum Office 2000 hebben. En je kan de invoegtoepassing NIET eerst openen in bijvoorbeeld 2003, om die daarna terug naar 2000 te zetten.

Microsoft is op dit punt immers nogal eigenwijs. (Ik noem het minachting voor iedereen die niet met hun nieuwste versie werken)
Wanneer ze een nieuwere versie van dit besturingselement op je computer ontdekken, wordt dit onmiddellijk aangepast. Omgekeerd doen ze het helaas niet meer.

Toch maar even proberen zou ik zeggen.
Met een beetje geluk werkt het bij jou.

Nu te vinden op:
http://www.newbytes.be
Excel => Addins

Luc

Laatst bewerkt:
Ben aan zoeken geweest maar niet gevonden?

Het gaat om cel B2 (TijdIn) gelijk is aan cel D2(TijdUit) een Beep te laten horen.

Met de macro van Ingrid B. heb ik dit al kunnen maken.

Pierre

Bijlagen

Dan mag je hem naar 5 jaar ook nog even als opgelost zetten. :p :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan