album pagina sneller laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi,

ik wil een pagina met fotos sneller laten laden, momenteel laait de site al de fotos eerst en dan komt hij er op. bestaat er een manier om bijvoorbeeld eerst 50 fotos te laden en als de gebruiker een bepaald punt op de site bereikt de volgende 50 laden ?

dit is de site : www.bjornmertens.net

het eerste album (november noises is het album dat ik sneeler wil openen)

Thanks

Hallo. Het valt op zich wel mee bij mij in IE ongeveer 6 seconden en in Chrome die snelle browser 2 seconden.

Maar je zou de foto's eens kunnen verkleinen (bewerken voor pagina op internet) in MB of pixels.

Maak eerst een kopie van je originelen, maar dat weet je denk ik wel.

hallo,

dat is al positief :) een vriend van me die vertelde me dat het tot 2 min duurde ...
wel de fotos zijn momenteel al geresized het totale album van 300 fotos is herleid tot een 40 mb (grote fotos en de tumbnails)
misschien kan ik nog wat aan de thumbnails afsnoepen ? aangezien er toch een grote foto open komt maakt het niet echt of de kwaliteit van de thumbnail minder is he ? zou me misschien nog eens een 10 mb kunnen sparen ( wat dan weer sneller laad)

alvast bedankt :) mochten er nog andere opties zijn shoot :)

Ik shoot nog even met deze workarround. dan weet je wel genoeg he. Klik

Voor het oog lees dan tip 3.
Sla je foto op in een lage kwaliteit. Foto’s voor het internet hebben een maximale resolutie van 72 pixels/inch. Als je toch een hogere resolutie gebruikt, is dit niet zichtbaar op het scherm. Een foto van meer dan 72 pixels/inch zal dus enkel onnodige ruimte in beslag nemen.

Als je een foto van 72 pixels/inch opslaat met een kwaliteit tot 25-50% lager dan het origineel, zal niemand dit op je website opmerken. Voor drukwerk geldt dit niet. Daar zal je steeds een zo hoog mogelijke kwaliteit van je foto dienen te gebruiken.

Laatst bewerkt:
normaal is de snelheid nu verdrievoudigd, de map met allefotos is 3 keer kleinder dus :) zou je eens kunnen kijken of de kwaliteit nog goed meevalt ?
ik denk dat de meeste mensen deze fotos op facebook of dergelijke zullen plaatsen, een superhoge kwaliteit is dan niet echt van belang he ?

inderdaad weet ik :D ben er momenteel ook vollop aan bezig, ik wou eerst even weten of de site wel fatsoenlijk laadde vooralleer er mee door te gaan.
daarom wordt je ook doorgewezen naar een ander url (is de server van een vriend die ik mag gebruiken om te testen). momenteel heb ik al een meer geupdate versie van de site :)

@manamana
Vraagje: je hebt het over 72 pixels/inch op elk scherm. Een 10" tablet (1080p) heeft toch niet dezelfde px per inch als een 24 inch monitor (1080p)?

@manamana
Vraagje: je hebt het over 72 pixels/inch op elk scherm. Een 10" tablet (1080p) heeft toch niet dezelfde px per inch als een 24 inch monitor (1080p)?

Dat klopt en ook Retina en zo hebben weer meer mogelijkheden, ja de techniek staat niet stil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan