Alcatel ADSL modem en XP afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacShag

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Ik heb een goed draaiend windows XP systeem, maar zodra ik mijn Alcatel Speedtouch 330 modem in de USB poort stop, kan ik het systeem niet meer afsluiten. Dat wil zeggen: blijft hangen bij "persoonlijke eigenschappen worden opgeslagen" en daarna loopt het hele systeem vast.

Iemand een idee?

Mogelijk moet je het modem opnieuw installeren.

Nee daar ligt het niet aan, heb de allerlaatste drivers ed, en heb hem al minstens 3x uit apparaatbeheer gegooid.
Normaliter kan ik wel overweg met deze Hardware problemen, maar deze krijg ik er effe niet uit. Kan ook niks terug vinden in logs

Modem werkt ook prima trouwens, alleen kan ik de pc niet meer afsluiten. Als ik het modem eruit haal (lees: uit de USB poort) dan sluit de pc wel af

Mogelijk zit het probleem in je USBpoorten.
Verwijder ze eens bij hardware en reboot.

Al gelukt na verwijderen USB poorten e.d. heb nl zelfde probleem op PC zwager. Hoorde je ook iedere keer een gejengel of er steeds en fout is of nieuwe hardware is o.i.d. ?

Heb niet meer verder gezocht. Heb hem opnieuw geinstalleerd en prbleem opgelost.

Heb je alleen modem opnieuw geinstalleerd of ook de poorten ?
Staan die dan gewoon bij hardware ? En moet je dan eerst het modem deinstalleren via software ?
Alvast bedankt

Nee ik heb de hele pc opnieuw geinstalleerd. Volgens mij lag het aan de combinatie Epson USB printer, USB muis (die eerst op USB endaarna op PS2 was geinstalleerd), en het modem.

Heb niet verder gezocht. Nu ik XP er opnieuw heb opgezet geen problemen meer.

Succes dus

Deze PC had al afsluitproblemen en nog meer. Dus heb deze net afgelopen weekend helemaal opnieuw geinstalleerd en alle updates gedaan e.d. dus vele keren restart geen probleem maar dat was bij mij thuis in een netwerk nu weer bij mijn zwager, alcatel modem aangesloten en ja hoor niet meer afsluiten. dus opnieuw installeren geeft dus denk ik geen zin.
zal eens bij alcatel vragen. Andere meelezers ervaringen mket upgrade driver ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan