Alcatel StHome met Sitecom DC 207 en Tiscali BabyXl

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankGo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Ik heb een W98 pc die via een Alcatel Speedtouch Home modem prima communiceert met het Tiscali netwerk BabyXl.

Nu heb ik een 2e pc gekocht, een Windows XP, en probeer deze nu aan te sluiten op een sitecom DC207 router, vervolgens verbonden met het Alcatel modem en dan naar het Tiscali netwerk.

De XP machine heb ik ingesteld volgens de bijgeleverde handleiding van de router. Via de adresbalk maak ik contact met de router en stel deze in volgens de specificaties van de handleiding, maar dan nog werkt het niet.

Weet iemand hoe het modem of de router (of de combinatie) moet worden geconfigureerd voor Tiscali BabyXl? Wellicht heeft iemand diezelfde configuratie?

Laatst bewerkt:
De Speedtouch Home variant is een modem met router functie.Waarom hang je er nou nog een router aan ?
Een switch was wellicht makkelijker geweest.Je krijgt nu het bekende router/router fenomeen wat nog wel eens problemen geeft.

Speedtouch Home is geen router modem

Upsidaisy, bedankt voor je reactie. Bij navraag bij Alcatel zegt men mij dat het Speedtouch Home modem geen modem met router mogelijkheden is en dus alleen bridged.

De oplossing van mijn probleem moet dan dus denk ik toch zitten in ofwel de router van Sitecom of in een andere instelling van het Alcatel Modem.

Ik zie op andere fora dat er bij Tiscali soms gewacht moet worden bij het opstarten van de verbinding op het uitgeven van een IP adres door Tiscali, hetgeen soms uren kan duren. Is jou daarover iets bekend?

Wellicht heb ik over Home heen gelezen want alle andere gangbare types zijn modem en router tegelijk.
Excuses hiervoor.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je pc met W98 prima werkt op de speedtouch en de XP computer niet.
Heb je met de W98 ook de sitecom ertussen ?

Nee, de W98 pc staat rechtstreeks in contact met het Alcatel Modem. Dat werkt goed met Tiscali.

Nu probeer ik vanaf de nieuwe XP machine via de Sitecom DC 207 router een verbinding te maken naar het Alcatel modem en dan naar Tiscali BabyXl.

De instellingen op de nieuwe XP machine zijn gezet volgens de handleiding die bij de Sitecom router is geleverd en ik denk dat dit goed staat. Ook de router heb ik volgens de handleiding ingesteld, maar een verbinding naar Tiscali wil maar niet lukken.

Dus.............................:(

Als je W98 computer rechstreeks op de Speedtouch staat en je hebt gewoon contact met internet,dan is het wel degelijk een modem en router.Zonder router kom je internet niet op.
Het feit dat je nu weer een router er achter zet is waarschijnlijk het probleem.
Sluit je XP machine eens aan op de Speedtouch.
Waarschijnlijk heb je dan geen problemen ?!

Een switch is waarschijnlijk de eenvoudigste oplossing.

Upsidaisy,

mijn probleem lijkt verholpen. Je weet dat ik ergens had gelezen dat Tiscali er lang over schijnt te doen om een IP adres toe te kennen.......................????

Ik heb vanacht mijn oude W98 PC verbonden aan de router en daarna met het modem en de PC aan laten staan terwijl hij contact met internet stond te zoeken. En wat schetst mijn verbazing??????????????????????:8-0:

HIJ DOET HET:eek:

Daarna de nieuwe XP machine ernaast gehangen en ook dat lijkt normaal te werken.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!:8-0:

Nu maar hopen dat het gewoon blijft werken, maar tot nu toe in ieder geval geen problemen.

Mag ik je nogmaals danken voor je inspanning om me te helpen!:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan