Aldi Laptop Medion, Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coentjuh

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Heb dus pas een nieuwe laptop gekocht. Alleen nou vind ik dat ie onwijs veel vastloopt of er komt een blauw scherm met fout codes in het engels over hardware nog wat. Hij is ook best traag. Duurt super lang voordat hij goed opgestart is.

Onze normale pc is ook een medion, en is een super ding. Maar die laptop valt toch wel tegen? Heeft iemand ook ervaringen met deze laptop?

Als het zo erg is als je zegt,zou ik hem snel terug brengen,en aan spraak maken op de garantie.

ja dat vind ik dus ook wel je betaal er voor
en dus moeten zij het maar een geven die wel werkt of geld terug ;)

Ja das ook zo.. soms doet ie het een dagje gewoon super, niets aan de hand, alhoewel hij wel traag is en er staan wel veel mbs foto's op, maar dat moet toch niet uitmaken?

maar ja zal je precies zien, breng ik hem terug, hun proberen hem uit en zeggen: niets aan de hand en dan krijg je hem weer terug en doet ie het thuis weer niet.

Toch nog maar even een vraagje.
Je hebt pas een nieuwe laptop zeg je, maar wat noem je pas?
En wat doe je er allemaal mee? Veel op internet? Goede virusscanner? Veel gedownload?
Geen spyware/adware? Veel nieuwe programma's geinstalleerd?

Toch nog maar even een vraagje.
Je hebt pas een nieuwe laptop zeg je, maar wat noem je pas?
En wat doe je er allemaal mee? Veel op internet? Goede virusscanner? Veel gedownload?
Geen spyware/adware? Veel nieuwe programma's geinstalleerd?

Sinds 1 juni heb ik hem. Ik zit idd veel op internet. Virusscanner Bullguard zat erop, maar heb ik er afgegooid, want die is maar paar dagen geldig. Heb zelf nu Avast en scan hem paar x in de week. Ook windows defender gooi ik er paar x door de week doorheen en defragmenteren ook. Downloaden valt opzich wel mee, af en toe is een liedje, pas geprobeerd via torrent office 2000 te downloaden, maar was rare taal waar ik niet uit kwam en lukte niet helemaal goed met die code dus heb dat er weer afgegooid. Verder iets van 5 a 6 GB aan eigen fotos filmpjes en bestanden. Heb niet veel nieuwe programma's geinstalleerd, als alleen de virusscanners. Wel de webcam van Logitech geinstalleerd als enige hardware voor zover ik weet.

En vertoonde de laptop al direct vanaf het begin kuren of is het eerst een tijdje goed gegaan??

Ging eerst een tijdje goed.. maar werd op den duur steeds trager en kreeg al gauw die foutmeldingen..

Al bij apparaatbeheer gekeken of nergens onderdelen staan aangegeven met gele vraagtekens of uitroeptekens??

Tsja, dan denk ik toch dat het een garantie-geval zal worden...

Kan je hem niet in z'n originele staat terugbrengen? Met recovery CD's oid. Evt na een back up van je waardevolle bestanden.

Succes,
Jan

Dat word dan idd ff foto's branden ;)

Had hem gister aan laten staan om te virusscannen, maar kwam terug, weer een blauw scherm. Dit keer had ie het over de CHKDSK huppeldepup. Verder allemaal engels, dus weet nou niet wat ie precies bedoelde.

Nou is het wel zo, dat ie op mijn account van de pc trager op start dan het gastaccount. Maar bij mij staan er dan ook veel foto's en virusscanners enzo

Bij het nog steeds wat prille Vista is het wel belangrijk dat je de nieuwste drivers hebt (Graka etc).
Vaak zit de opstartlijst van nieuwe laptops stampvol met overbodige progjes, die ook nog eens de neiging hebben om zichzelf te updaten.
En meer dan 1 antivirusprog is inderdaad zeer slecht voor je stabiliteit.

Laatst bewerkt:
medion laptop

Ik denk dat ik dezelfde laptop heb gekocht als die van jou, het duurt inderdaad heel erg lang voordat hij opgestart is.
Maar een blauw scherm heb ik nog niet gehad, misschien dat er toch iets mis is met je laptop.
Ik heb de virusscan die er bij zat afgehaald en gebruik AVG, werkt prima.
Het enige wat niet werkt is als ik een audio cd of mp3 cd erin doe, dan gebeurd er niets alsof hij hem niet herkend.
Ik hoop dat je eruit komt met je laptop en anders ( jammer) maar terugbrengen.
Succes,

Beetje laat, maar daar ben ik weer..

Qua die virusscanners.. ik bedoel spyware scanners etc:

Avast (Virusscanner)
Ccleaner
Search & Destroy
Windows Defender
Defragmenteren

Dit doe ik een paar x per week. Ik krijg zulke meldingen:

4pttmjt.jpg

506l012.jpg

5ymaa6s.jpg

@ Violet; Met cd's heeft ie van mij nog geen moeite geloof ik..!

Hoi !

Waarschijnlijk geheugenfout of corrupt stuurprogramma !

Als je zelf geen hardware hebt toegevoegd, terugbrengen en garantie claimen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan