Aldi MD8361 PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter kanga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kanga

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Hallo

Van de week is er de volgende PC bij de aldi te koop
MD8361 PC
- Intel Core® i7-2600 processor
- 512 MD DDR5 geheugen
- DVI- en HDMI-aansluiting (ondersteunt HDCP) en D-Sub VGA
- 6 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
- 1.5 TB (1500 GB) harde schijf
prijs 679 euro.
aangezien ik al tijdje op zoek ben naar iets nieuws lijkt dit me wel iets.
Dus aan jullie de vraag is dit voor de prijs goed systeem??
is gewoon voor huis tuin en keuken gebruik
Thnax Kanga:cool:

Mod edit:Graphics
ATI Radeon™HD 5670 DirectX® 11 met 512 MB DDR5 geheugen, DVI, HDMI- (ondersteunt HDCP) en D-Sub VGA-aansluiting

Laatst bewerkt door een moderator:
kwa hardware zeg een goed systeem voor huis tuin en keuken gebruik.
Maar kwa merk.........
Misschien dat alles beter word omdat lenovo medion heeft gekocht.

Hoi,

Prima en compleet apparaat .... als jij zegt 'huis tuin en keuken' is dat natuurlijk nogal vaag.
Je zou dan ook kunnen kiezen voor één van de 'voordeliger' systemen.
Wel kan je met deze computer de komende jaren heel goed toe, omdat er op up to date techniek niet is bezuinigd.
Ik heb zelf een pc van Medion en ben zeer te spreken over service en garantie.
Goeie koop dus!
Met Whisper380 ben ik het dus volstrekt oneens en ik denk dat hij er ook geen persoonlijke ervaring mee heeft .....

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen medion nee.
Maar ik heb wel veel verhalen gehoord. en niet allen even goed.....
Zo heb ik dus een verhaal gehoord over een repeartie waar die nog erger van terug kwam.
De oplossing die werd geboden is dan wel weer netjes. (nieuwe betere pc) maar toch....
Maar ieder mag zijn mening hebben. toch?

een goed systeem voor huis tuin en keuken gebruik.

Misschien eerst even verder kijken dan je neus lang is, voordat je reageert. :(

O.a. - Het nummer 2600 duidt op de 2de generatie, Sandy Bridge. Dit is niet alleen een zeer recente processor (1ste kwartaal 2011), het is ook één van de krachtigste die momenteel te koop is. Ter info: voor veel minder dan € 300 ga je die momenteel niet in de detailhandel vinden.

Zie Review : Aldi desktop-pc met bijzonder scherpe prijs - http://www.diskidee.nl/2011/06/03/aldi-desktop-pc-met-bijzonder-scherpe-prijs/20532/

@ kanga - "Ik zeg, doen !

Maar ieder mag zijn mening hebben. toch?

Jij zet vraagtekens bij het merk en dat is inderdaad een mening. Goed dat je er - desgevraagd - bij vertelt dat dat gebaseerd is op 'van horen zeggen'. Dat had je misschien beter gelijk kunnen doen.

Ik heb zoals gezegd zelf een medion pc (alweer zo'n zes jaar) en vlak voor het eind van de garantie (toen nog drie jaar, maar nu in elk geval twee jaar) begaf het moederbord het.
Resultaat: er kwam binnen een aantal dagen iemand aan huis die een nieuw moederbord heeft geplaatst en - omdat het front iets beschadigd was - er een compleet nieuw front op heeft gezet.

Tja .....

Even voor de goede orde.

Medion is een soort van dozenschuiver met artikelen van zeer goede kwaliteit.
De inhoud is grotendeels gebaseerd op onderdelen van A merken, waarvan de grootste MSI (microstar Taiwan).

Uit ervaring weet ik dat de service van Medion iets is, waar menig merk een voorbeeld aan kan nemen.
Binnen een week een van mijn machines uit en thuis, geregeld door een koerier.

Ik hoop dat nu ze inmiddels een andere eigenaar hebben (inderdaad Lenovo, waarvan de laptopdivisie van IBM inmiddels ook deel van uitmaakt) de kwaliteit er niet minder om wordt.

En inderdaad, dit is echt geen "huis tuin en keukenmachine".
Een goed systeem, waar je lang plezier van gaat hebben.

En nee ik heb geen aandelen Aldi/Medion.:o

Laatst bewerkt:
deze aldi-pc heeft redelijk goed specs maar waarvoor stel je niet zelf een pc samen want je kunt beter een i5 hebben en wat betere graphics heb je meer aan voor dat geld

is gewoon voor huis tuin en keuken gebruik
Dat is wat de ts zei. Ik antwoorde dit:
een goed systeem voor huis tuin en keuken gebruik.
Dat is het dus zeker. het kan natuurlijk veel meer hebben maar daar ging het de ts niet over.

@Vanveelen
Jullie geven toch ook gewoon je mening over de kwaliteit en service? dus wat is nu het probleem?
Ik heb deze ervaringen gehoord en ik geef mijn mening over het merk.
Ik heb niet gezegd dat de hardware slecht is. Je moet er gewoon geluk mee hebben.
Maar dat is met alles tegenwoordig. Nu weet ik dat de onderdelen die gebruikt worden bij medion over het algemeen gewoon goed tot zeeer goed zijn. Maar dat ik net gebruikers ken die iets mindere ervaringen er mee hebben, daar kan ik ook niks aan doen.

Ik ga medion niet afraden als merk, maar ik geef mijn mening.

@dennisdennis12
Waarom een i5 nemen i7 is veel krachtiger en voor gamen ook beter. Later kan je altijd de videokaart verbeteren. maar je kan zowiezo een paar jaar vooruit met dit systeem.

Ik heb voor de duidelijkheid maar even de videokaart in de topicstart erbij gezet.Deze was niet gegeven.

Succes met je vraag.

Waarom een i5 nemen i7 is veel krachtiger en voor gamen ook beter. Later kan je altijd de videokaart verbeteren. maar je kan zowiezo een paar jaar vooruit met dit systeem.

Offtopic,
Ik denk dat alles al behandeld is verder, maar de I5 uitspraak is wel correct. Voor spelletjes brengt de I7 nauwelijks meer performance. Alleen voor videobewerking, VMs, compileren, zip/rar werk is de i7 echt een aanbeveling. Daar ik zelf een aantal van de mogelijkheden benut heb ik ook gekozen voor de I7, maar voor bijna elke normale gebruiker heb je voor die 100 euro extra slechts 3-8 % meer performance. op een PC van 600 euro is 100 euro meer voor een paar % extra snelheid eigenenlijk beter te besteden

aldi

Hallo allemaal
bedankt alvast voor de info.
Ik hoor verschillende meningen dus dat is wat verwarrend.
Maar zelf samenstellen is niks voor mij weet echt niet wat ik allemaal moet kiezen dus krijg ik misschien systeem thuis waar nog wat aan mist.
en de video kaart is ind geen top dat had ik al gezien maar veel spelletjes hoeven er niet op gespeeld te worden dus dan gaat het wel denk/hoop ik

In ieder geval allemaal alvast bedankt
wacht nog even de reacties af en ws ga ik er 1 halen woendag
gr Kanga:cool:

@kanga

Medion is prima merk. Heb zelf in 2005 een aldi systeem gehaald en werkt nog steeds perfect. Wel zelf na een tijd werkgeheugen en videokaart vervangen om up to date te blijven
Harde schijf, moederbord en processor draaien nog steeds prima en zijn gewoon van A-merk.

service is aan de ene kant prima, toen mijn voeding stuk was zijn ze aan huis geweest om deze te vervangen. Aan de andere kant helaas vervingen ze deze met een voeding met minder wattage dan wat er in zat, dus nadat ze 3 keer langs waren geweest en de voeding stuk bleef gaan heb ik uiteindelijk zelf een betere voeding gekocht daarna geen problemen meer gehad.

Dit systeem is best goed, zit ook al usb 3.0 op en 6gb werkgeheugen (meeste standaard systemen zijn nog met 3 of 4 gb). Staat alleen niks over het moederbord dus weet ook niet of het werkgeheugen nog uit te breiden is of dat 6gb ook het maximum is.
Videokaart is iets minder maar kan altijd in de loop der tijd vervangen worden.

word ook een nieuwe voeding als je in de toekomst een nieuwe gpu wilt installeren

Volgens mij geen verkeerd moederbord. Heeft ook 2 sata III aansluitingen. Zit zelf te twijfelen om m'n 6 jaar oude medion dan ook maar te vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan