Aldi Medion 2 Quad Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Vandaag de folder van Aldi ontvangen met een naar mijn insziens goede PC voor een goede prijs.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_29/OFF01.SHTML

Misschien moet ik ook wel een keer switchen naar Vista ?? Ik denk dat woesdag a.s. de dag wordt om deze beslissing te nemen.

Probleem is dat ik me nog geen seconde in dit noodlot besturingssysteem hebt verdiept maar wel de nodige problemen heb gelezen op dit forum en ander forums.

Mijn vraag: Zou je gemakkelijk terug kunnen naar XP als Vista niet bevalt? Zou er voor zo'n systeem drivers bestaan om een stap terug ( de juiste richting ) te gaan ????

Ik denk dat het bij deze wel zou moeten lukken, alleen SATA, WLAN en TV-kaart weet ik niet zeker, maar als je weet welke chipset WLAN is, kan je daar vaak drivers van een andere kaart voor downloaden of van de chipsetfabrikant. SATA lukt vast wel, ligt ook aan de chipset en TV-kaart, tsja... dat weet ik niet.

Ja dat is het nou juist.
600 Euro uitgeven voor een systeem waarvan de besturing je misschien niet bevalt en het niet zeker weten of je de stap terug kunt doen richting XP of 2000 als je dat graag zou willen.
Mocht dat niet mogelijk zijn is 600 Euries wel veel geld om zo'n nieuwe aankoop meteen bij het grofvuil te zetten.

als je kijkt op de medionshop heb je een paar leuke alternatieven voor deze pc...toegegeven beginnen bij 699.
verder is het wel een grappig pctje

Hoi,

Wel eens van het begrip 'berenverhalen' gehoord?
Ik ben al heel lang met computers bezeg - zeg vanaf 1986 - ook beroepsmatig als beheerder, trainer/docent en hoofd ict. Heb dus ook altijd vrij snel te maken gehad met nieuwe releases van Windows.

Ik heb gemerkt dat Vista in verhouding tot andere versies eigenlijk relatief weinig bugs en problemen vertoont.
En dus heb ik de indruk dat het wat betreft het geklaag wel eens op zou kunnen gaan dat dat wat de boer niet kent, dat lust hij niet .....
Niet af gaan op al die 'geluiden' joh, en gewoon lekker overstappen.
Gaat zeker goed op een apparaat met dergelijke specs van Aldi !!!

Hoi Teun

Het begrip 'berenverhalen' ken ik wel, maar als Microsoft zelf toegeeft dat Vista nog niet is van wat ze er van gehoopt hadden en de einddatum van levering daardoor van XP telkens blijven uitstellen zit er ergens wel een kern van waarheid in mijn bezorgdheid.

Ik wil niet dat als ik hardware bij plaats die ik er in toegevoegd wil hebben en de software die ik wil draaien alleen maar problemen geeft met Vista.
Dan wil ik er een XP licentie op kunnen zetten, maar als dit niet mogelijk is omdat er voor deze cofiguratie geen drivers voor XP beschikbaar zijn kan ik weinig met zo'n PC

Hoi,

Die datum w.b. het uitbrengen van nieuwe versies (ook als het om andere produkten gaat) is er al jaren.
Als er in de witgoedsector op een dergelijke manier (was-)machines met problemen op de markt zouden worden gebracht, bestonden een aantal merken allang niet meer ......
Maar ja, dat heb je met zo'n monopolipositie.
Overigens ga er maar van uit dat je problemen krijgt met diverse onderdelen.
Dat geldt omgekeerd natuurlijk ook. Als je een nieuw apparaat aanschaft en met ~2000 gaat werken kan je er van uit gaan dat er geen drivers en software meer voor die verouderde versie worden geleverd .....

Zelf heb ik hier nu 3 systemen draaien op Vista zowel 32 als 64 bits. Alle systemen werken nu prima, en zelfs toetsenbord (Microsoft Reclusa) waar alleen XP drivers voor zijn draait prima. Misschien gaat het niet in alle gevallen op maar hier werken de XP drivers dus zelfs onder Vista (64-bit). :D
In het begin zou ik inderdaad ook niet overgestapt zijn, maar op dit moment is Vista prima. Meer problemen heb ik met familieleden die nog steeds met ME/2000 etc. zitten die nieuwe techniek willen op een bejaard systeem.

Laatst bewerkt:
De 'problemen' met Vista zijn meestal beperkt tot 'oude' computers (of zelf samengestelde met 'verouderde' componenten) of -randapparatuur, nieuwe pc's die (kant en klaar) gebouwd zijn voor Vista zorgen zelden voor problemen (zeker niet meer als destijds met XP)
Het zal af en toe even wennen zijn, zoals b.v. 6× vertellen dat je iets echt wilt doen en dan te zien krijgen dat je onvoldoende rechten hebt voor iets dat je in XP moeiteloos mocht doen, maar ook daar zijn oplossingen voor.

Staat ie dan helemaal rechts, moet dat ouwe ding links gaan vervangen.

P1000916thumb.JPG

Wel goed van Medion dat er een drivermap op de recovery partitie staat voor XP.

Sorry voor de slechte foto, maar de zon stond op het raam.

Ik heb de vorige week de medi pc van Aldi gekocht. Thuis heb ik bem uitgepakt en zag dat het een minitower was. Er zit een dvd brander in van LG. Nu wil ik nog een brander erin maar ik twijfel of het wel kan. gezien de vorm van de kast. Ook is er maar 1 IDE aansluiting. Kun je een kabel gebruiken en de branders als master en slave installeren? Vroeger werd dat afgeraden maar hoe zit dat?
Welke ervaring hebben jullie met medion?

Groeten!

Ik denk dat het wel kan.:) Bovendien kunnen de drivers altijd gedownload worden bij de maker van het product zelf.

Voorbeeld: Wlan is van Linksys. De drivers kunnen dan meestal bij Linksys gedownload worden.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan