Aldi pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankgroes

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Hoi,

graag advies over deze pc...
Vanaf morgen verkrijgbaar voor 499,-

thanks,

Intel® Core™ 2 Duo processor E 7400 (2.8 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB Cache)
• NVIDIA® GeForce® GT 230 DirectX® 10 grafische kaart met 512 MB DDR3 grafisch vermogen
• 640 GB harde schijf
• 4 GB werkgeheugen
• multistandaard DVD/CD brander inclusief dual layer DVD-R en DVD+R
• 8-kanaals High Definition Audio
• eSATA aansluiting
• elegant hoogglans design
• inclusief toetsenbord en muis

• aansluitingen voorzijde: 2 x USB 2.0, 1 x Firewire, 1 x microfoon,1 x hoofdtelefoon, 1 x eSATA
• aansluitingen achterzijde: 2 x PS/2, 6 x USB 2.0, 1 x LAN (RJ45), 1 x COM poort, 1 x Firewire, 1 x front line out, 1 x back surround line out, 1 x side surround line out, 1 x center/subwoofer line out, 1 x line in, 1 x S/P-DIF out (opt.), 1 x S/P-DIF (coax.), 1 x DVI-I, 1 x VGA, 1 x HDMI

• uitgebreid softwarepakket (OEM-versies) vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery-DVD: Windows Vista® Home Premium (zonder licentiekosten te upgraden naar Windows® 7*), Bullguard Internet Security (90-daagse update), Corel® Home Office, Corel® Draw Essentials 4, Corel® Painter™ Essentials 4, Cyberlink Power2Go 6

Wat voor advies wil je?

De pc is goed geprijsd. Maar of het iets voor je is kan ik niet inschatten. Ik weet niet naar wat voor pc je op zoek bent.

Stel je voor dat je zelf een pc in elkaar kan schroeven:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...221446]=1&product[225943]=1&product[207504]=1

Dan kan je de pc dus redelijk nabouwen voor dezelfde prijs, incl vista.
En dan zou je net wat meer uit kunnen geven (bijv 100 euro) en dan heb je waarschijnlijk een flink betere pc. Zeker als je er ook mee wilt gamen.

Kan je niet zelf een pc bouwen, dan moet je daar ook al gemiddeld 50 euro voor uittrekken. Dan is de aldi-pc dus vrij goedkoop.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie,

ik gebruik een pc enkel voor natuurlijk het internet, boekhouding, af en toe een game, muziek en films downen en kijken..tja, eigenlijk gewoon het gemiddelde gebruik.

Alleen, ik weet niet precies of de videokaart goed is, of de processor goed is, dus eigenlijk of de inhoud van kwalitatief goed spul is en of je er echt iets zwaars (game) mee kan doen?

Hij moet meerdere programma`s tegelijk kunnen handelen zonder vertragen.
Is er zo ook iets te zeggen of deze pc stil is en stroomverbruik?

Ik kan ermee overweg maar technisch gezien weet ik er niet zo veel van..
Graag jullie opmerkingen en advies..

thanks,

bedankt voor je reactie,

ik gebruik een pc enkel voor natuurlijk het internet, boekhouding, af en toe een game, muziek en films downen en kijken..tja, eigenlijk gewoon het gemiddelde gebruik.
Alles kan ermee, maar met name voor het gamen is de videokaart niet zo geschikt. Het ligt er dus aan of je echt de nieuwste spellen wilt kunnen spelen.

Alleen, ik weet niet precies of de videokaart goed is, of de processor goed is, dus eigenlijk of de inhoud van kwalitatief goed spul is en of je er echt iets zwaars (game) mee kan doen?
Hij moet meerdere programma`s tegelijk kunnen handelen zonder vertragen.
Dan kom je al een beetje in de problemen. De processor is snel genoeg om dingen tegelijk te doen. Maar op het moment dat jij films aan het downloaden en uitpakken bent en ook nog wilt kunnen gamen: dat gaat echt niet goed komen.

Is er zo ook iets te zeggen of deze pc stil is en stroomverbruik?

Ik kan ermee overweg maar technisch gezien weet ik er niet zo veel van..
Graag jullie opmerkingen en advies..

thanks,
Medions staan niet bekend om stilte. Deze computer zal niet erg energieverslindend zijn. De processor en videokaart zijn redelijk zuinig.

Ik moet wel zeggen dat je als je een pc zoekt die wel aan al je eisen voldoet dat je dan zo honderden euro's duurder uit zal zijn.

Ik draag de Medion machines altijd een warm hart toe: veel plezier en (meestal) weinig ellende. In ieder geval minder treurige verhalen als een merk waarvan ik mij voorgenomen heb de naam niet meer te noemen (gelet op de voorliefde voor het merk van een bepaald Helpmij bestuurslid ;) :D ) Voor zo'n bedrag en met genoemde specificaties zal je een gelukkig mens worden. De standaard garantiebepalingen van de Medions waren (zijn?) ook niet verkeerd.

De processor is er natuurlijk niet één van de allerlaatste nieuwe, maar goed, alle gangbare games kun je er wel prima op draaien.
Voor de overige Office en soortgelijke toepassingen is het een uitstekende machine. Foto en videobewerking zal ook prima verlopen. De videokaart is te plaatsen in de categorie 2. (van 1 tot 5, waarbij 1 de beste is)

Verder sluit ik mij aan bij eerdere opmerkingen.

Laatst bewerkt:
Ik ook, heb zelf jaren een medion gehad en nooit problemen. Tot er games verschenen die te zwaar waren, toen toch maar naar zelfbouw gegaan.

Maar zeker mooi pctje voor die prijs!

wederom bedankt,

ik game niet zo heel veel dus daar voorzie ik geen problemen.
Mijn verwachting is dat ik met deze pc goed vooruit kan en dat ik geen traag ding
op de kop tik.
Het moet natuurlijk wel een verbetering zijn na een pc van nu 5 jaar oud.

Nog meer adviezen zijn welkom, hoe meer hoe beter...

thanks,

Als jij nu werkt op een pc van een jaar of 5 oud (gokje : Pentium 4 van 2,2 tot 3 liter of zo?), dan zal je deze Medion gaan ervaren als een supersnel monster.

Laatst bewerkt:
De standaard garantiebepalingen van de Medions waren (zijn?) ook niet verkeerd.

Ik heb dezelfde positieve ervaringen als Pasja met Medion (er draaien er hier drie, waarvan twee dag en nacht), en deel zijn mening compleet. Vooral de garantie van drie jaar, aan huis, is onovertroffen.... In het redelijk unieke geval dat er iets aan gort gaat (zelfs aan het eind van het derde jaar) heb je geen gezeur met opsturen en weken wachten. Gewoon bellen en even (dag of twee) later, "ding/dong", busje voor de deur. Waar krijg je dat nog meer?

Laatst bewerkt:
Ik heb naast mn eigen pc ook een aldietje draaien. Nog nooit problemen mee gehad :D

Pent4 2.2
asus 7700 videokaart.
1 GB intern

Komt nog steeds goed van pas voor Lan party, al trekt hij de laatste games niet meer :cool:

Verder is deze pc :thumb:

Ik heb dezelfde positieve ervaringen als Pasja met Medion (er draaien er hier drie, waarvan twee dag en nacht), en deel zijn mening compleet. Vooral de garantie van drie jaar, aan huis, is onovertroffen.... In het redelijk unieke geval dat er iets aan gort gaat (zelfs aan het eind van het derde jaar) heb je geen gezeur met opsturen en weken wachten. Gewoon bellen en even (dag of twee) later, "ding/dong", busje voor de deur. Waar krijg je dat nog meer?

Inderdaad prima service bij de pc's.

Bij de laptops is het iets minder. Mijn laptop van 4/5 maanden oud, wordt sinds kort redelijk snel te warm. Nu heb ik met Medion gebeld en ik moest mijn Laptop opsturen, ik zou hem vervolgens ongeveer 5/6 weken kwijt zijn. :confused:

Maar goed al met al, jij wilt graag een pc, en daarmee heb ik bij Medion prima ervaringen! :thumb:

Ik heb ooit een medion gehad. Uit de tijd dat het merk net in Nederland was. Ik gok 2001.
Hier heb ik weinig plezier van gehad. Ik denk dat ik hooguit een jaar of 3 mee gedaan heb, daarna was hij kapot. Mijn ouders hebben er ook 1 gehad en ook deze was niet fantastisch, al heeft deze wel wat langer gedraaid.
Een collega met een medion heeft ook op een gegeven moment zijn hele pc moeten vervangen.
Een ander draait al jaren zonder probleem met zijn medion pc.

Maar ik probeer mijn eigen ervaringen niet te zeer op andere mensen over te dragen. Er zijn veel mensen die perfecte ervaringen met het merk hebben. Ik alleen dus niet. Ik zal het merk dus niet snel nemen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Medion in het begin veel slechter was, dan op dit moment.

Ik heb ooit een medion gehad. Uit de tijd dat het merk net in Nederland was. Ik gok 2001.
Hier heb ik weinig plezier van gehad. Ik denk dat ik hooguit een jaar of 3 mee gedaan heb, daarna was hij kapot. Mijn ouders hebben er ook 1 gehad en ook deze was niet fantastisch, al heeft deze wel wat langer gedraaid.
Een collega met een medion heeft ook op een gegeven moment zijn hele pc moeten vervangen.
Een ander draait al jaren zonder probleem met zijn medion pc.

Maar ik probeer mijn eigen ervaringen niet te zeer op andere mensen over te dragen. Er zijn veel mensen die perfecte ervaringen met het merk hebben. Ik alleen dus niet. Ik zal het merk dus niet snel nemen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Medion in het begin veel slechter was, dan op dit moment.

Ik weet natuurlijk niets van je pc-gebruik, maar aan intensief gebruik met matig onderhoud gedurende 3 jaar is min of meer wel inherent dat iets van de software dan wel de hardware het loodje gaat leggen.

Een andere pc van nog een paar jaar eerder draaide vorig jaar nog.... Dat was alleen een Fujitsi.
En die pc werd pas intensief gebruikt.... Begon als gamepc. Daarna een extra pc in huis en daarna een downloadpc met een x-aantal harde schijven. Dat is pas degelijkheid :cool:

graag advies over deze pc...
Vanaf morgen verkrijgbaar voor 499,-

thanks,
Ondanks de vele berichten die TS heeft mogen ontvangen (al dan niet objectieve en / of subjectieve meningen verkondigend) denk ik dat als we teruggaan naar zijn startbericht waarvan ik een klein stukje quote hierboven, het eindoordeel toch zal blijven dat íe een hele beste machine voor deze prijs gaat krijgen.

Ja, moederborden, voedingen, videokaarten, koelers kunnen kapot gaan, in welk merk machine ze ook zitten.
De grote lijn bij Medion is echter dat de grootst gemene deler over het algemeen tevreden klanten laat zien terwijl een merk (waarvan ik de naam niet wil noemen) over het algemeen door haar klanten als minder 'fijn' wordt ervaren.

Om maar ontopic te blijven: ik denk dat TS een snelle en betrouwbare machine gaat krijgen.

o, daar ben ik het best mee eens. Het werd me alleen iets te positief, dus wilde even mijn persoonlijke kanttekeningen maken.
Welk merk bedoel je trouwens? Begint het met een P, A, of D?

Laat ik vooral ook even melden dat ik zelf nog niet eerder een Medion heb gehad, maar ik breng wel een half konijnenleven op het W W W door en dan eigen je jezelf een mening toe. Wat het merk betreft zijn er idd. ook relatief veel minder tevreden klanten over de P maar die is het niet. Ook de D bedoelde ik niet.

Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor jullie meningen en reacties.:thumb:

Inmiddels draait deze PC en hoop ik er veel plezier van te hebben.
Er waren overigens 10 PC`s in het filiaal waar ik was en deze bleken gistermiddag voor 15.00 uur allemaal verkocht te zijn.
Toch een interessante PC dus...

Bedankt!

Bij ons zal hij onderhand ook wel uitverkocht zijn :P
En hoe doet je videokaart het? Al wat nieuwe spellen ermee gespeeld?

Heb deze pc vandaag ook gehaalt voor een kennis, en ook hij is er zeer blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan