Aldi Powerline adapter/LAN naar wifi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Heey,

Bij mij thuis is de wifiverbinding op de 2de verdieping echt een ramp (omdat de telefoon aansluiting en de tv die aan het modem hangt ergens in een hoek van de woonkamer staan en dus niet ergens anders geen kunnen).
Ik heb een repeater overwogen maar hoorde dat die soms erg traag zijn, een powerline adapter lijkt mij dus beter.
Toevallig is er deze weer een bij de aldi:
http://www.aldi.nl/aldi_powerline_adapter_48_5_711_7418.html
Alleen, er staat maar een apparaat op de foto? Het moeten er toch 2 zijn (een bij router en een op de plek met slecht bereik?)
En er was ook een 'lan naar wifi'.
http://www.aldi.nl/aldi_lan_naar_wifi_48_5_711_7415.html
Zelfde prijs, bijna zelfde beschrijving, maar dan 2 apparaten!
Welke van deze moet ik hebben? Ik wil dus draadloos internet op de 2de verdieping.

Bij de prijs van het eerste artikel staat vermeld "per set" dus ik neem aan dat je er twee krijgt. Kijk anders even op/in de doos bij Aldi.

Wat de tweede betreft. Het dikke kastje bevat het wifi gedeelte en moet je dus op een strategische plek hangen en de andere bij de router/modem. Wat het wifi signaal betreft mag je in het algemeen geen mirakels verwachten. Dit gebaseerd op het simpele feit dat er in dergelijke kleine kastjes geen plek is voor een goede maat antenne.

Maar wat is nou eigenlijk het verschil? Het zijn toch beide 2 kastjes, waarvan 1 bij de router moet en een op de plek waar je wifi wil?
Het bereik hoeft ook niet super te zijn, slechts 2 slaapkamers die naast elkaar zitten, lukt dat denk je?

Heel erg bedankt :)

ik zit thuis met gewapende gewelven dus draadloos kan je vergeten op slaapkamers
ik heb devolos gekocht zeer tevreden van zijn er ook van 500mbps
op laptop ,gsm,tablet enz volledige ontvangst

bij een speedtest is minder dan beneden maar internet maar nog vrij snel

VDK_P. Ik zie zo snel geen opties om antennes aan te sluiten aan volledig gesloten kastjes.

Bereik van wifi verschilt voor iedere situatie. Daar kom je dus alleen achter door ter plekke te testen.

Hallo

"VDK_P. Ik zie zo snel geen opties om antennes aan te sluiten aan volledig gesloten kastjes. "

"--->Mocht<--- het wifi antennetje demonteerbaar (afschroefbaar) zijn , kun je eventueel d.m.v. een verlengkabel de antenne op een betere plaats zetten." :o

Peter

Laatst bewerkt:
ik zag ze net liggen bij de aldi, zit er over te denken om die lan naar wifi set te kopen lijkt me wel handig voor internet in onze schuur.

Is die er nog bij jullie? Bij ons was er maar 1 binnen gekomen, was binnen een kwartier verkocht, was net te laat...

Heb hem toch maar gekocht net geinstaleerd doet het prima, had alleen wat problemen met ip veranderen maar verder prima! Ik had de laatste bij ons in de winkel ;) ze moesten hem uit de kast pakken

Laatst bewerkt:
Je hebt de lan naar wifi he?
Dat zijn dus 2 apparaatjes, 1 bij router, een op plek waar je internet wil. 2de 'zend' wifi uit.
Weet ik dat als ze misschien nog een keer komen, zet ik me een week van tevoren een tent voor de aldi ;P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan