Aleen Lokaal internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonicsjezer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Hey,
Ik heb het forum doorgezocht maar niks gevonden wat me heeft geholpen.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn laptop (asus PRO59L) gewoon normaal afgesloten.
Zondag ochtend heb ik em opgestrart en sindsdien geeft ie de melding alleen maar lokaal verbonden te zijn.
Ik heb zondag avond , aangezien ik de ballen verstand ervan heb, geheel nieuw windows 7 erop.
Na dat gedaan te hebben deed hij het weer gewoon normaal tot gisteren avond.
Had hem afgesloten vanwege updates, startte hem evenlater weer op en hetzelfde probleem. Begin der aardig gek van te worden.

Aangezien mijn windows is het Frans is (woon daar) zijn vele meldingen anders beschreven dus hoop dat ik duidelijk genoeg kan zijn!

Alvast bedankt,

Michael Wehrmann.

Stekker uit het modem (eventueel ook de router) en na een minuut er weer in doen.
Als er sprake is van een router, eerst wachten tot het modem helemaal is opgestart voor je de stekker van de router er weer in doet.

Ben nu in Nederland en heb inderdaad de kast van KPN al opnieuw opgestart zonder succes.
Afgelopen zaterdag was ik nog in Frankrijk en daar ook hetzelfde gedaan ook zonder succes.

Bedankt!

Je hebt nu weer internet? Of valt het steeds weer weg. Je kunt de drivers van de netwerkkaart updaten.
Als dat niet werkt een monteur laten komen. Expliciet vermelden of alvast een nieuw modem meegenomen kan worden.

Sinds gisteren avond geen internet meer gehad via mijn laptop, denk dat er iets onduidelijk is maar het gaat alleen om mijn eigen laptop.
3 anderen laptop hier in huis hebben internet zonder problemen..

Bedankt!

Helaas te weinig informatie.
Doe het volgende (zodra op die pc 'lokaal' verbonden)
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig
Noteer welke IPv4 adressen zijn toegekend, welke DNS-server adressen zijn toegekend en welke Standaardgateway adressen zijn toegekend. Blader desnoods via de trekbalk terug, want het kan veel uitvoer opleveren. Normaal gesproken zijn die IPv4 adressen in de vorm 192.168.x.x of 10.x.x.x, dat zou de herkenning wat makkelijker moeten maken.
Meld die gegevens ook terug in je volgende posting.
IK krijg hier dus geen van beide nummers te zien ik zie een aantal keer 00.00.00.00.00.00.E0 staan alleen staat er iets achter het fysieke adres maar dat is de "naam' van me laptop (toch?)
Nog steeds in hetzelfde CMD-venster: Noteer de uitvoer van de volgende commando's:
nslookup www.google.nl
Hij zegt: de server is niet bereikbaar
Server: UnKnown
Adres: 127.0.0.1

nslookup www.google.nl 8.8.8.8
Hij zegt:
Server: UnKnown
Adres: 8.8.8.8
Geen reactie van de server.

ping www.google.nl
Hij zegt: host www.google.nl is niet gevonden controleer het adres
ping 74.125.39.103
Hier geeft hij een rijtje van 4 dezelfde berichten weer.
PING : Transmissie gefaald. Generale fout.
Statistieken ping voor 74.125.39.103:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (verlies 100%)

En (nog steeds in hetzeldfe CMD-venster):
ping <het ip-adres van de Standaardgateway>
Waar haal ik die vandaan? lol
Bijv.: Stel dat de Standaargateway gevonden was als ip-adres 192.168.1.1:
ping 192.168.1.1

Je hebt dan de volgende dingen getest:
a. Of je lokaal op het thuisnetwerk wél verbindingen kunt maken
b. Of DNS-resolving werkt met de standaard-instellingen van je verbinding
c. Of DNS-resolving werkt, gebruikmakend van een externe DNS-server (=8.8.8.8)
d. Of verbindingen naar Internet helemaal niet mogelijk zijn, momenteel

Ik vond deze tekst in een andere post dus heb hem ook uitgevoerd miss dat jullie er iets duidelijker van worden..
Mijn windows is dus in het Frans, heb geprobeerd het zo goed mogelijk te vertalen.

Thnx..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan