alert bij .txt verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.

vulkeno

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
hey ik zou willen dat als er iets verandert word in een txt file ,
dat er dan een Alert komt op je scherm.
Ik dacht aan een do functie dus heb ik het volgende geprobeerd :
Code:
<?php 
$fp = fopen("test.txt","r");
 $page .= fgets($fp, 4096);
echo "$page";
do {
echo "<script>alert(\"er is iets verandert in de test file\")</script>"; 

} while ($page != 1);

?>
Maar dan kijkt hij alleen wat er is in de file als hij gelaad word :s

Je kunt ook 2 bestanden aanmaken, eentje met de huidige inhoud (b]current.txt[/b]) en eentje met de vorige inhoud (previous.txt). Wanneer je iets wijzigt hernoemt hij het ene bestand naar previous.txt en maakt hij een nieuw bestand aan met de naam current.txt

Daarna kun je gewoon een vergelijking er op los laten.

neee waant dan zie hij het alleen bij de pagina herlading !!!!
ik wil dat hij automatisch ziet als er iets verandert is zonder de pagina te moeten herladen.

Sorry maar waar moet dit script uberhaupt voor dienen?

Als je dat eens (probeert) uit te leggen wordt het voor ons tenminste duidelijk waarom je tegen mijn manier bent...

Wat is de reden dat je zodra er iets veranderd wilt worden een alert wilt krijgen? Daarnaast hoe wil je dat gaan doen wanneer je niet de pagina bekijkt?

Als het goed is heb je ook een script gemaakt welke er voor zorgt dat er iets in dat bestand wordt gewijzigd. Voeg daar gewoon een database aan toe met wijzigingen en klaar. Of voeg een functie daar aan toe dat er een mailtje wordt gestuurd...

Genoeg mogelijkheden maar het hangt af van wat je idee is.

Ik wil dus op het einde uitkomen dat als ik in een text file iets schrijf (een berichtje) dat je het berichtje direct op je scherm krijgt in een alert .
maar zonder dat je een nieuwe pagina moet openen of je pagina herladen .

Voor men gans project uit te leggen in kort : Ik ben spellen maker enn ben momenteel op een project een rpg game met een optie direct chat, als je dat activeert kunnen andere spelers je een berict sturen een dat het direct op je scherm komt. het bericht is gesaved in 'usser/(gebruikersnaam)/directchat.txt .
ik heb al een mooi idee hoe alles doen.
Dus dacht ik aan een optie je pagina kijkt automatisch in de txt file of er nooit iets verandert , hij blijft dit altijd maar na kijken zonder dat je je pagina herlaad.
en als in de txt file niet meer 'NO' staat dan zet hij in een alert wat de nieuwe inhoud is --> het bericht .
Snap je nu al beter wat ik wil ?

Dan zul je inderdaad even naar de mogelijkheden binnen AJAX moeten kijken.

Die kan dingen "on-the-fly" doen, PHP is een servertaal dus afhankelijk van een reload.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan