Alert voor firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Ik heb op mijn website een onderdeel dat niet goed werkt met firefox. Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat dat alle firefox gebruikers een alert of iets anders krijgen te zien, waarin staat dat het mogelijk niet goed werkt?

Alvast bedankt!

Zoiets als dit?

if (BrowserDetect.browser == 'Firefox' )
{
// Load CSS file
}

Laatst bewerkt:
Hoi Martijn1232,
Een "browser-sniffen" naar FF is een slecht idee, lijkt me.
Als een site het niet goed doet in FF, zit er waarschijnlijk iets scheef in de site.
En grote kans dat Chrome, Opera en Safari het dan op dezelfde manier niet goed doen.
Als een site goed in elkaar zit *) en in al deze browsers werkt, zou deze het zelfs in IE7, IE8 en IE9 moeten doen
  • Mocht dat niet het geval zijn (met Internet Explorer weet je het nooit), dan kan je in geval van nood voor één of meer IE-versies een "Conditional Comment" invoegen om iets te corrigeren.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*) Heb je de pagina al laten controleren door de html-validator en de css-validator?

@csshunter
Het is niet de hele website, het is alleen de chatbox. En ik kan de chatbox niet aanpassen omdat ik het via www.mijnchatbox.nl heb aangemaakt.

@ruty uhmm, kan? geen idee eigenlijk. Geeft die een alert of pop-up als ik in firefox gebruik?

Mm, dan kan het denk ik het beste niet met javascript, maar via een server-side check met php:
PHP:
<?php
	$message = 'U gebruikt Firefox...';
	if ( strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'Firefox') ){
		echo $message;
	}
?>

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Nee dat scriptje wat ik gaf is gewoon een scriptje die kijkt of je in Firefox zit. Zoja dan voert hij wat er tussen staat uit.
Dus bij de //Vul css in ofzo moet je zetten wat je wilt dat er gebeurt als iemand Firefox gebruikt

@ruty:
De paar regeltjes javascript van reactie nr. #2 doen niets, want er wordt in verwezen naar een niet bestaande functie "BrowserDetect". Er zal nog meer javascript bij horen.

Maar met een javascript-browsersniffer kom je niet zo ver als javascript uit staat bij de bezoeker. Vandaar geef ik de voorkeur aan een server-side methode met php, die het altijd doet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Umm, ik heb niet zo 'n verstand van php :o . Ik gebruik wix om mijn site te maken en soms gebruik ik woelmuis als ik iets met html moet doen waar <header> enzo in zit. Dat zet ik er dan met een i-frame op. Kan dat ook met php?

Als je kunt kopiëren en plakken, hoef je hiervoor niets van php te weten. :)
Dan:
  • Kopieer je de regeltjes uit reactie nr. #5, je vult je eigen boodschap in bij "message", en je plakt het in je html-code waar de boodschap-regel moet komen te staan.
  • Vervolgens geef je de pagina de uitgang .php (ipv .htm of .html).
  • Uploaden en klaar (als de server php ondersteunt).

Maar: Wix is een flash-gebaseerde web-editor, en ik weet niet of je makkelijk bij de html-code kunt komen. Als dat zou kunnen, komt waarschijnlijk het volgende probleem: ik vermoed dat een bij Wix ondergebrachte site niet met php kan draaien, en je dus geen php-pagina's kunt maken en uploaden.
Woelmuis heeft geloof ik wel php aan boord, dan zou het op een (mini) php-pagina daar moeten komen te staan, via de iframe-constructie.
Maar het is allemaal niet ideaal...

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik upload het naar woelmuis en zet het dan via een i-frame in wix (wix ondersteunt wel html, maar da's alleen voor <body> enzo)
Mega bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan