ales blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

van houdt g

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
hey ik had wat spyware op mijn pc staan dus heb ik een vriend men pc laten formateren . het probleem is da ales wat ik doe blijft hagen als ik bv een simpel kadertje sleep gaat het in schoken enz erg iritant . ik heb ff wat fotojes gemaakt mss kunen julie mij een beetje helpen
driverswj6.png

drivers2xv8.png

het lijkt aan de drivers te liggen maar ik heb ze alemaal ge instaled etc =/

bedankt in voorbaat ;)

dit probleem heb ik ook man, ik heb mijn PC 2x geformatteerd, alle drivers van mn mobo erbij geinstalled, videokaart drivers enz alles wat nodig is voor een normale installatie. 1 of 2 minuten daarna blijft gewoon heel mijn systeem hangen en de enigste optie is dan om of op reset te drukken en opnieuw op te starten en dan in veilige modus. want in veilige modus kan ik zo lang blijven als ik wil.

nu is mijn vraag: kan het aan mijn hardware liggen dat dit gebeurd? ligt het misschien wel aan internet explorer? versie 6, of ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de drivers voor mijn moederbord. ik heb namelijk nog de drivers van mijn mobo die 2 jaar geleden erbij zijn geleverd gebruikt van de CD-rom. wie o wie raad ons aan wat we er tegen kunnen doen.

ik ga nu Firefox installeren om te kijken of het misschien niet gewoon aan internet explorer ligt. dit is btw al de 3e format in 3 weken.

edit: mijn probleem is iets anders, bij jouw kan je nog gewoon verder werken met de dingen die je doet, alleen mijn systeem loopt gewoon helemaal vast, CTRL+ALT+DELETE werkt niet. het enige wat werkt heb ik hierboven al beschreven :(

iemand die mij kan helpen? :(

Laatst bewerkt:
ik heb zelf even gekeken wat er aan de hand is. dit is wat help en ondersteuning mij zegt over het probleem hier:

Conflicten/DelenHet item Conflicten/Delen bevindt zich in de categorie Hardwarebronnen van Systeeminfo. Hier ziet u de apparaten die bronnen delen, zoals DMA (direct memory access), IRQ's en geheugen.

Gedeelde bronnen veroorzaken doorgaans weinig problemen. Als er een probleem optreedt, kunt u dit vaak oplossen door mogelijke conflicten te onderzoeken. Als er een probleem is met een apparaat, controleert u Conflicten/Delen om te zien of er conflicten bestaan. Zoek het apparaat in de kolom Apparaat in het deelvenster met details en controleer in de kolom Bronnen welke bronnen worden gebruikt door het apparaat. Apparaten die een bron delen, komen dubbel voor in de kolom Bronnen. U kunt bijvoorbeeld twee adapters hebben die hetzelfde IRQ-kanaal gebruiken, zoals IRQ 5. Als het probleemapparaat een bron deelt met een ander apparaat, is er mogelijk een conflict. U kunt Apparaatbeheer gebruiken om het probleem op te lossen. Zie Apparaatbeheer voor meer informatie over Apparaatbeheer.

Zie Hardwarebronnen voor meer informatie over hardwarebronnen.

ik heb dat stuk gelezen, en als ik dan naar het onder/bovenstaande plaatje kijk dan ligt het er volgens mij aan dat er bij het probleem bij meerdere onderdelen 2 keer dezelfde netwerkbron wordt gebruikt. zoals je bv ziet bij netwerkbron staat er twee keer "IRQ 3" bi verschillende apparaten. kan het kloppen wat ik hier zeg of heb ik het fout? maar in ieder geval, hoe zou dit eventueel op te lossen zijn? het ligt volgens mij aan m'n moederbord drivers. ja je ziet in bovenaan wel mijn videokaart staan als apparaat, maar dat komt 'denk' ik omdat mijn moederbord dezelfde netwerkbron gebruikt.

Laatst bewerkt:
ik heb zelf even gekeken wat er aan de hand is. dit is wat help en ondersteuning mij zegt over het probleem hier:

ik heb dat stuk gelezen, en als ik dan naar het onder/bovenstaande plaatje kijk dan ligt het er volgens mij aan dat er bij het probleem bij meerdere onderdelen 2 keer dezelfde netwerkbron wordt gebruikt. zoals je bv ziet bij netwerkbron staat er twee keer "IRQ 3" bi verschillende apparaten. kan het kloppen wat ik hier zeg of heb ik het fout? maar in ieder geval, hoe zou dit eventueel op te lossen zijn? het ligt volgens mij aan m'n moederbord drivers. ja je ziet in bovenaan wel mijn videokaart staan als apparaat, maar dat komt 'denk' ik omdat mijn moederbord dezelfde netwerkbron gebruikt.

te lui om zelf een topic te maken over je probleem ?

2 dingen die je kunt doen:
1. Vóór elke installatie van drivers een herstelpunt maken. Zodra er problemen optreden, teruggaan naar het vorige herstelpunt. Komen er dan toch weer problemen, teruggaan naar het herstelpunt dáárvoor etc. totdat je achterhaald hebt welke driverinstallatie wellicht de oorzaak is van je probleem.
2. Gebruik maken van zgn. Hardwareprofielen, bijv. 1 aanleggen van het moment dat je nog helemaal geen drivers van de fabrikant had geÏnstalleerd (noem het het 'basishardwareprofiel' en dan knoeien met een kopie. Gaat het dan ergens mis, dan terugvallen op het 'basishardwareprofiel' weer (met andere drivers) aan de slag met een kopie daarvan.

Hardwareprofielen te kopieren en een naam te geven in:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Hardware -> knop Hardwareprofielen.

PS: Ook het draaien van Services kun je afhankelijk stellen van het gekozen hardwareprofiel:
Start -> Uitvoeren -> services.msc -> [kies een services die je aan een hardwareprofiel wilt hangen] -> rechtsklikken en Eigenschappen kiezen -> tabblad Aanmelden.

Daar kun je dan een service in- of uitschakelen in specifieke hardwareprofielen.

Zie bijlagen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• hw_profielen3.JPG
    hw_profielen3.JPG
    34,3 KB · Weergaven: 23
  • hw_profielen.JPG
    hw_profielen.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Status