alfabetisch rangschikken in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugbug_be

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
hallo,

ik ben behoorlijk nieuw op het gebied van Access.:o graag zou ik een database maken voor mijn verzameling te bewaren. ik verzamel miniatuurmodellen.
ik ben erin geslaagd om een formulier te maken met alle gegevens erin die ik wil.
nu komt mijn probleem: ik heb zo'n 450 modellen, waarvan er zo'n 160 van verschillende merknamen zijn. graag zou ik ze automatisch alfabetisch willen rangschikken eerst op merknaam, daarna op schaalgrootte. dus vb van het merk Arnold heb ik 3 groottes (1:130en 1:26 en 1:19)
hoe kan ik bekomen dat telkens ik een nieuw model toevoeg ze alfabetisch gerangschikt komen te staan??
een 2de probleem is de rangschikking volgens schaalgrootte (de schaalgrrootte noteer ik als volgt 1:130 en 1:120 en1:90 en 1:43 en 1:19 en zo voort) access rangschikt deze foutief voor mij hij plaats eerst de kleinste boven de hondertallen, dus 1:120 dan 1:130 dan 1:140 (van grrot naar klein); en dan plaatst hij alle tientallen erna dus 1:19 dan 1:25 dan1:35 dan 1:43, (van groot naar klein). hoe moet ik het oplossen zodat hij ze echt rangschikt van klein naar groot en dus niet 'van A tot Z. (hopelijk ben ik duidelijk genoeg??)

bedankt,

Laatst bewerkt:
Het veld Merk moet je oplopend sorteren en het veld Schaal moet je aflopend sorteren.

Zie bijlage:

mvg
Charles

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan