• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alfabetisch rangschikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
aangezien de search bij mij steeds zeurt over dat een zoekopdracht tenminste uit 3 karakters moet bestaan en het er duidelijk meer zijn, post ik de vraag misschien dubbel:

Maar ik heb dus een lijst met films gemaakt in excel, nu staat alles door elkaar heen, ik wil dus alle titels van de films alfabetisch gerangschikt hebben. Volgens mij moet daar een functie voor zijn in excel en die wil ik dus graag benutten. Ik heb overigens de Engelse versie van Excel XP. Maar behalve dat het op alfabet gesorteerd moet worden, wil ik de info die er achter staat per film, zoals resolutie, grootte en het aantal cd's per film uiteraard meenemen... dus mijn vraag hoe doe ik dit?

Of er en functie voor is weet ik niet. Ik weet wel dat je kunt sorteren met Date > Sort.

Volgens mij moet je dan de kolom selecteren waar de titels instaan en dan op het atoz knopje klikken in de werkbalk. Dan krijg je als het goed is dit schermpje( bij jou in het engels dan) En dan moet je dus de bovenste hebben dan gaat het helemaal goedkomen.

attachment.php

Laatst bewerkt:
In excel moet je nooit één kolom selecteren en dan de sorteerfunktie gebruiken. Excel sorteert dan alleen die ene kolom. Je moet gewoon het hele werkblad selesteren en dan voor data/sorteren kiezen. Je kan dan 3 criteria opgeven waarop je wilt sorteren.

Kijk eens goed naar mijn plaatje. Dan zie je dat excel zelf komt dat er meer gegevens zijn. Die die dan ook keurig meeneemt met het sorteren.

Handiger is juist geen kolom te selecteren maar alleen een willekeurige cel in de kolom die je wilt sorteren.
Druk vervolgens op de AZ toets en je kolom wordt gesorteerd, alle cellen in één rij blijven daarbij bij elkaar.

Let op. In eerdere versie´s krijg je geen popup schermpje als je slechts één kolom selecteerd, Excel selectreerd dan alleen deze ene kolom.
Alleen één cel in de juiste kolom kiezen en dan selecteren werkt in alle excel versies.

Bijlagen

• sort.gif
    sort.gif
    6,9 KB · Weergaven: 228
Dat zou kunnen withaar, ik gebruik office xp pro voor de duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan