Algemeen gameprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefanox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Ik speel graag af en toe nog eens een game maar de laatste tijd heb ik steeds last van hetzelfde probleem wat bij bijna elk van mijn spellen voorkomt. Ik installeer een spel zonder problemen, maar wanneer ik het spel op wil starten werkt het niet. Het scherm wordt wel zwart maar het crasht vervolgens weer naar de desktop, soms begeleid door een errorbericht maar meestal zonder dat er verder ook maar iets gebeurt. Ik heb dit probleem nu opeens bij een heel aantal spellen die ik eerder wel zonder enige problemen gespeeld heb. Ik heb naar antwoorden gezocht op de sites van de betreffende games maar niks kunnen vinden. Hopelijk weet iemand hier raad, alvast bedankt in ieder geval.

Bijlagen

Om welke spellen gaat het zoal?

Want als het neiuwere spellen zijn, is de kans groot dat je systeem ze niet aan kan. Je videokaart bijvoorbeeld is al vrij oud.

Wat je nog kan proberen is de drivers van je kaart te vernieuwen.

Krijg je overigens ook een foutmelding? Zo ja, welke is/zijn dit dan?

Nou het gaat vooral om oudere spellen. Het vreemde is dat ik ze allemaal al gespeeld heb zonder problemen, dus tenzij mij pc achteruit is gegaan zouden er geen problemen met mijn videokaart moeten zijn. Ik heb de nieuwste driver voor mijn videokaart en heb de oude drivers verwijderd, dus dat kan het probleem niet zijn (denk ik).

Ik probeerde vandaag Fable: The Lost Chapters te spelen. Hetzelfde probleem, maar geen foutmelding dit keer. Ik zal de error posten zodra ik hem tegenkom.

Ik probeerde net Fable nog eens op te starten en kreeg nu wel een foutmelding. Ik heb snel wat tekst opgeschreven, hopelijk helpt het.

Handtekening fout
AppName: fable.exe
AppVer: 25.7.13.149
ModVer: 5.3.2600.2180
ModName: dinput8.dll
Offset: 000168be

Exception information
Code: 0xc0000005
Flags: 0x00000000
Record: 0x0000000000000000
Address: 0x000000006d3368be

Status