Algemeen Outlook adresboek oproepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

handyhanky

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
24
Beste helpers
Ik heb een Excelapplicatie waarin ik in bepaalde cellen dmv dubbelklikken een formulier open.
In dit formulier is een keuzelijst waarin de contactpersonen uit mijn persoonlijke Outlook-adresboek worden getoond.
Als ik er een selecteer dan verschijnt het emaildres in Excel.
Maar..we hebben hier op het werk zoiets als een algemeen adresboek, onder beheer van de systeembeheerder.
In outlook kan ik de contacten daaruit selecteren maar via Excel is dit nog niet gelukt.
Iemand een idee.
Bijgevoegd mijn code.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

Dim i As Integer

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set myNameSpace = OutApp.GetNamespace("MAPI")
Set myFolder = myNameSpace.GetDefaultFolder(olFolderContacts)
Set mycontacts = myFolder.Items

For Each myContact In mycontacts
i = i + 1
 Worksheets("Tabellen").Range("A" & i) = myContact.FullName
 Worksheets("Tabellen").Range("B" & i) = myContact.Email1Address
Next


Set a = Sheets("tabellen").Range("A1")

Do Until IsEmpty(a)
    Me.Keuzelijstcp.AddItem a.Value
    Set a = a.Offset(1, 0)

Loop


End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan