handyhanky
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 jan 2010
- Berichten
- 24
Beste helpers
Ik heb een Excelapplicatie waarin ik in bepaalde cellen dmv dubbelklikken een formulier open.
In dit formulier is een keuzelijst waarin de contactpersonen uit mijn persoonlijke Outlook-adresboek worden getoond.
Als ik er een selecteer dan verschijnt het emaildres in Excel.
Maar..we hebben hier op het werk zoiets als een algemeen adresboek, onder beheer van de systeembeheerder.
In outlook kan ik de contacten daaruit selecteren maar via Excel is dit nog niet gelukt.
Iemand een idee.
Bijgevoegd mijn code.
Ik heb een Excelapplicatie waarin ik in bepaalde cellen dmv dubbelklikken een formulier open.
In dit formulier is een keuzelijst waarin de contactpersonen uit mijn persoonlijke Outlook-adresboek worden getoond.
Als ik er een selecteer dan verschijnt het emaildres in Excel.
Maar..we hebben hier op het werk zoiets als een algemeen adresboek, onder beheer van de systeembeheerder.
In outlook kan ik de contacten daaruit selecteren maar via Excel is dit nog niet gelukt.
Iemand een idee.
Bijgevoegd mijn code.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim i As Integer
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set myNameSpace = OutApp.GetNamespace("MAPI")
Set myFolder = myNameSpace.GetDefaultFolder(olFolderContacts)
Set mycontacts = myFolder.Items
For Each myContact In mycontacts
i = i + 1
Worksheets("Tabellen").Range("A" & i) = myContact.FullName
Worksheets("Tabellen").Range("B" & i) = myContact.Email1Address
Next
Set a = Sheets("tabellen").Range("A1")
Do Until IsEmpty(a)
Me.Keuzelijstcp.AddItem a.Value
Set a = a.Offset(1, 0)
Loop
End Sub