Algemeen voordelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Ergens in mijn achterhoofd speelt de gedachte om een keer een Apple te proberen, bv. een iBook.

Echter, ik ben tot dusver altijd een Windows gebruiker geweest en ben absoluut niet bekend met Apple software.

Ik heb op internet al geprobeerd informatie te zoeken over de evt. concrete voor- en nadelen van Apple t.o.v. Windows, maar ik kan eigenlijk heel weinig bruikbare informatie vinden. Heel veel sites met voor en tegenstanders van Apple, maar behalve het verschil in de hoeveelheid software voor Win/Apple, werd er weinig concreets genoemd.

Mijn computer gebruik ik m.n. voor tekstverwerken, internet, met en zo nu en dan een (powerpoint) presentatie.

Zijn er, uitgaande van een dergelijke gebruiksprofiel, echte harde voordelen (of nadelen) van een Apple t.ov. een Windows apparaat?

En is de bediening van een Mac intuïtief en makkelijk aan te leren voor en nieuwe Apple gebruiker?

Het is immers een beetje duur om een Apple te kopen "om maar eens te proberen".

Bedankt
 
1 ding wat ik een groot nadeel vind van een apple is dat je messenger alleen kan gebruiken om te praten maar niet om webcam en dergelijke te gebruiken..
Verder zou ik niet veel weten van verschillen tussen Windows en Apple:)
 
Op mijn werk werk ik ook met een Mac. Draai office2004 for Mac. Internet geen probleem. Ik internet met MSexplorer en Safari. Werkt allemaal goed. En voor MSN-messenger zijn diversen alternatieven die wel webcams ondersteunen.

Thuis heb ik nog een PC met WindowsXP maar als die aan vervanging toe is dan komt er een Mac. Ik vind het persoonlijk wat stabieler dan een WindowsPC En het ziet er allemaal wat gelikter uit. Maar goed, dat is persoonlijk.

Succes met je overweging
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan