Algemene CD drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Hey,

Ik ben bezig met een installeer menu in VB 2008, maar er is een klein probleempje

Ik heb een setup.exe op de desbetreffende CD staan, maar nu wil ik die via mijn menu openen en dan moet ik een folder opgeven waar het bestand is opgeslagen.
Dit bestand is natuurlijk op de CD opgeslagen, dus moet ik de folder van de CD openen.
Maar sommige computers hebben standaard de 'C:' drive en andere hebben standaard de 'D:' drive.

Nu is mijn vraag dus: Welke code moet ik gebruiken zodat ie de desbetreffende CD opzoekt?

Ik weet dat het bestaat, want ik heb het een keer gebruikt, maar dat is alweer een tijd geleden

Verder hoop ik dat het een beetje duidelijk is (denk het niet), maar dan kan je natuurlijk altijd dingen aan me vragen ;)

Helpmij z.s.m. :)

Zoiets als:

Stel:
Structuur CD:
- Autorun (hoofdmap) = E:\
- -> installatie\Setup.exe = E:\installatie\setup.exe
Nu moet dus setup.exe worden gestart vanuit de map 'installatie'
Krijg je het volgende: (button)
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Process.Start("installatie\setup.exe")
    End Sub

Nu is het een relatief pad, d.w.z.: er wordt gekeken naar de map waarin de menu staat opgeslagen.
Je hoeft nu geen driveletter toe te voegen. (E:\ mag je dus weglaten)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie:thumb:

Maar ik was er net nadat ik de vraag had gepost achter gekomen dat je inderdaad geen drive letter nodig hebt,
Beetje dom :o

Ik heb nu gewoon:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Process.Start("setup.exe")
End Sub

En dan heb ik alles in een .iso gezet (met autorun.inf enz.) en klaar is kees ;)

Weet je misschien ook hoe je, door op een button te drukken, een bestand vanaf de CD naar de installatie map kopieert?
De code uiteraard :P

Dit zou er dan zo uit komen te zien:
Code:
        Try
            My.Computer.FileSystem.CopyFile("example.txt", "C:\example.txt")
        Catch
        End Try
    End Sub

Hierbij wordt example.txt gekopieerd naar C:\
Vervang example.txt door je eigen bestand :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan