Algemene hulp bij opzetten website

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsshm

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Hey iedereen

Ik wil een website maken voor een vereniging in mijn buurt. En daar komt best wel wat bij kijken, want het is toch wel een druk bezochte vereniging. Dit betekent dus dat de website professioneel moet zijn, en dat de mogelijkheid moet bestaan om gegevens of data op de een of andere manier op te slaan.

Mijn vraag aan jullie is: wat zal de beste keuze zijn om een website mee te maken. Ik bedoel dus in welke taal (denk aan php, drupal, ...). Alternatieven zijn welkom. Ikzelf weet het een en ander van deze talen, maar dit zal mijn eerste website worden.

Thanks!

Zelf gebruik ik altijd Joomla.
Joomla vindt ik makkelijk en prettig werken voor mezelf maar ook voor wie ik de websites maak.

als ik jou was zou ik gewoon php gebruiken.
Makkelijke code om met een database te verbinden.
veel mensen die heer veel vanaf weten dus makkelijk hulp te vragen.

@ mbenjamins

Wat denk je van Drupal, in vergelijking met Joomla?

@ Quinto
Ik dacht ook aan php, en dat is dan ook een pluspunt aan Joomla en Drupal, want die kunnen goed samenwerken. Alleen, ik heb ooit wel met php gewerkt, maar dat ging heel moeizaam.

zoek handleiding / tutorials en je komt wel ver overweg.
want je bent zo te zien voor plan om met een database te gaan werken.
ik kan je wel php code geven om te connecten met database etc ;)
dus als je interesse hebt hoor ik het wel.

Drupal ken ik niet zo goed heb er een site mee gebouwd voor me zelf om Drupal te leren.

zoek handleiding / tutorials en je komt wel ver overweg.
want je bent zo te zien voor plan om met een database te gaan werken.
ik kan je wel php code geven om te connecten met database etc ;)
dus als je interesse hebt hoor ik het wel.

Goed, ik denk dat ik voor Drupal ga. Ik heb er vroeger eens mee gewerkt en het viel best wel mee. Drupal werkt ook met een database (als ik me niet vergis is die van SQL).
Ik zal sowieso met een database moeten werken, en als ik nood heb aan php-code voor een connectie, zal ik zeker een seintje geven.:p

Goed, ik denk dat ik voor Drupal ga. Ik heb er vroeger eens mee gewerkt en het viel best wel mee. Drupal werkt ook met een database (als ik me niet vergis is die van SQL).
Ik zal sowieso met een database moeten werken, en als ik nood heb aan php-code voor een connectie, zal ik zeker een seintje geven.:p
Top. Veel succes ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan