Algemene vraag ivm Visual Studio 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Ik ben na 11 jaren niet meer programmeren onlangs terug begonnen. daar VB5 niet meer werkt op mijn nieuw ePC heb ik dan maar voor visual studio2013 geopteerd.

Nu is er blijkbaar heel veel gewijzigd intussen en de manieren waarop vroeger zaken in VB (5) werden geprogrammeerd zijn echt helemaal op zijn kop gezet (voor mij dan toch). Nu zal het wel aan mij liggen maar ik vind niet wat ik zoek op Google. Bestaan er ergens online degelijke tutorials om mij wegwijs te maken in de "nieuwe" (voor mij dan toch) manier van programmeren? Een zaak waar ik bvb nu mee geconfronteerd wordt is volgende:

ik heb een form waar ik gegevens in een tabel in een (access) databank ga steken. ik kan de database aanspreken en in de velden op mijn form staan de gegevens van de eerste record. wat ik maar niet vind is hoe ik (in vbcode) er voor kan zorgen dat er een nieuwe record klaar staat om ingevuld te worden.

Er zullen nog tal van dergelijke problemen opduiken. vandaar mijn vraag naar een goeie tutorial of n goede online cursus. ik weet het boeken bestaan er ook maar ik ben geen lezer..... een goei naslagwerk zou ookal kunnen helpen

alvast bedankt Marc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan