algemene vraag over DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik wil morgen toetreden tot het rijk van degenen die een DVD brander hebben. Met andere woorden, ik ga er een aanschaffen. Voordat jullie opspringen en me toejuichen in de wave, heb ik echter nog een paar vraagjes.

- wat is nou het verschil tussen DVD- en DVD+, en wanneer maakt dat wat uit? Ik wil in elk geval mijn kopieen voor thuisgebruik op de DVD speler van de TV afspelen.

- moet ik nog ergens op letten als ik DVD recordables koop? Zijn die ook te koop in + of -? Welke is waarvoor geschikt? Is de een duurder dan de ander?

- ik neem aan dat een DVD speler ook zoiets heeft als buffer underrun protectie?

- kan ik mijn gewone Nero 6 blijven gebruiken die ik ook voor mijn CDRW gebruik?

- je hoort tegenwoordig veel over dual layer DVD's. Moet ik daarmee ook rekening houden bij de aanschaf?

- ik denk aan deze DVD speler http://www.paradigit.nl/pdf/10007743v.html. Is dat wat?

- of deze? http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=69737&productType=1

Tot dusver mijn vragen. Nu mogen jullie mij toejuichen in de wave :p

Laatst bewerkt:
Welk type dvd kan jouw thuis dvd speler afspelen.
Ik zou zelf voor een dual plus/min brander gaan.
voor de prijs hoef je dat niet te laten.
Nero 6 kan dvd aan.
en de DVD schijfjes zijn in plus en min te koop.
Maar dat ligt weer aan jouw thuis speler.

Je hebt niet gejuicht. Eerst juichen :D.

Goh, hoe kom ik daarachter, welke DVD's mijn speler afspeelt? Is er geen standaard inzake DVD's die je koopt in de winkel? Ik heb me wel eens laten vertellen dat de meeste DVD's die je in de winkel koopt (en derhalve ook de DVD spelers) - zijn.

Kan je me ook vertellen wat dat dual layer inhoudt, is dat zinvol?

Nee nog geen gejuich.

Even in jouw boekje kijken van jouw dvd speler welke dvd's je kunt afspelen.
Het zou jammer zijn dat jij min schijfjes koopt en dat jou speleralleen plus wil lezen.

Dual layer, op die schijfjes kan een keer zoveel data op als op een normale dvd.
Op dit moment zijn de dual schijfjes nog iets aan de dure kant, word goedkoper hoor.

En voor de prijs van de brander moet je het niet laten.
Spaar dan eventjes door tot je genoeg hebt.

Ik zou voor een dual layer brander gaan, want wanneer ik nu een film wil branden is tie meestal groter dan 4.7 gb en dan moet ik dus extra's weglaten en genoegen nemen met mindere kwaliteit. Terwijl op een dual layerr brander het dubbele op kan.

MVG, Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan