• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Algemene vraag over "Help voor Excel" bij vragen of problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

Op mijn pc werk ik met Windows 7 en Microsoft Office 2010.
Omdat ik lid ben van het Excel-forum stel ik deze vraag hier, maar dat had ik ook kunnen doen in het forum van Word, PowerPoint of ander onderdeel van Microsoft.

Sinds de tijd dat ik de versie 2010 gebruik heb ik het volgende probleem. Als ik op "Help" klik in het betreffende onderdeel dan kom ik in een volgend scherm, bijv. Help voor Excel of Help voor Word. Echter dit scherm is helemaal leeg. Ik zou verwachten dat ik dan hulp kon lezen over waar ik op dat moment mee bezig ben.
Als ik bij een bepaalde functie die ik wil gebruiken in Excel klik op "help voor deze functie", dan kom ik ook in het volgende, lege scherm. Hierin staat linksboven dan een leeg invulveld waarin ik een bepaalde zoekterm kan invoeren. Als ik dan bijv. invoer "functie Gemiddelde" dan krijg ik nog geen help over dit onderwerp, maar een hele rits met in de titel het woord "functie" enz.
Voorheen had ik Excel 97 en hierbij werkte het wel.
Zou het kunnen zijn dat er ergens een instelling niet goed staat die ik misschien nog moet wijzigen, of moet ik nog iets installeren?

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Eric

Hallo Eric. En zo.?? was het (is het)

Help Excel.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana,

Het werkt! Niet in één keer, want ik zie na het zoeken iedere keer een scherm met allerlei onbegrijpelijke taal. Iets van HTML. Maar als ik dan klik op "beperkte inhoud weergeven" dan zie ik wel leesbare tekst. Of is dit misschien ook een bepaalde instelling die ik nog aan moet passen?

Zover in ieder geval bedankt.

Dag Manaman,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoelde, want de inhoud van de link die je hebt meegestuurd heeft, helaas, niks met mijn probleem te maken.
Daarom heb ik even een schermafdruk gemaakt. Misschien is het nu wel duidelijk wat ik bedoel.

Help voor Excel.jpg

Ja natuurlijk is het dat niet, ik dacht dat dat er mee te maken had. Maar maakt niet uit we gaan verder proberen. Maar ik denk dat je eens moet kijken of er een update is voor jou office pakket. Hoe zit het met de help in word.?? Dat HTML gebeuren is toch wel vreemd.

En IE opnieuw instellen. Dat zou ook nog kunnen. https://support.microsoft.com/kb/923737/nl?wa=wsignin1.0

Laatst bewerkt:
Ik heb het net even getest in Word en daar heb ik inderdaad hetzelfde probleem als in Excel.
Het is op zich geen halszaak, dus stop er a.u.b. maar niet al te veel tijd in, want ik kan toch wel vooruit. Ik kan met dit probleem goed leven alleen ik dacht als het op te lossen zou zijn dan zou het fijn zijn, want het is eigenlijk wel vervelend.

Ik zal zo meteen ook nog even kijken naar je bijgesloten link.

Ja eigenlijk kan ik er dan niet zo goed tegen als iets niet werkt. Echter ik kan er :dok wel mee leven. Jij toch ook. Maar ik ben eens benieuwd met die link. En office herstellen of opnieuw o.i.d. Normaal is het niet. Ik hoor het wel.

Ik heb net de link gevolgd en uitgevoerd. Eerst heb ik een herstelpunt gemaakt.
Daarna heb ik volgens de aanwijzingen IE opnieuw ingesteld. Nu blijkt dat ik IE versie 11 heb. Daarna de pc uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Hierna in Excel en Word dezelfde handelingen uitgevoerd. Echter zonder het gewenste resultaat. Nog steeds de html-code.
Omdat ik niet weet wat er verandert en veranderd is heb ik daarna geprobeerd terug te gaan naar de oude situatie door het terugzetten van het gemaakte herstelpunt. Dit ging helaas niet goed want er kwam een foutmelding na enkele minuten wachten.
Ook de fix die in de link vermeld stond maakte een automatisch herstelpunt aan, maar ook de situatie van voor dit herstelpunt was niet meer terug te zetten, omdat dit ook dezelfde foutmelding gaf.
Tot nu toe heb ik geen gekke dingen gezien met de nieuwe IE 11dus ik laat het hier maar bij en ga niet meer proberen om terug te keren naar IE 10.
Is dit een goed idee of denk je er anders over? Ik ben een veel te grote leek om hierin deze materie te "knutselen".

Nee IE 10 was (is) al verouderd en onveiliger dan IE 11. Dat is dus gewoon heel goed, maak je daar geen zorgen over. ;)

Ik zit me net iets te bedenken wat me te binnen schoot. Welke office gebruik je. Er is verschil tussen een 32 bits en een 64 bits.

https://support.office.microsoft.co...bruik-ik-932788b8-a3ce-44bf-bb09-e334518b8b19

Controleer je office eens op updates dus niet je Windows, want dat doet hij denk ik automatisch of niet.

Je moet eigenlijk de updates automatisch laten ophalen. Ik denk ook dat je dat nooit hebt gedaan omdat je nog steeds met IE 10 werkte.

Stel gerust je vragen he. We zijn hier om te helpen. Weet ik het niet dan weet een ander je wel te helpen.

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana,

Helaas kon ik niet eerder reageren op je laatste reactie van gisteren. Maar ik heb via de link gekeken en ik het Microsoft Office 2010 in een 64-bits versie. (140........5002).
Windows wordt inderdaad automatisch geupdated, maar van Office weet ik dat niet. Zoals ik jouw reactie lees zal dat vermoedelijk niet het geval zijn. Hoe moet ik dat trouwens automatisch laten updaten? Als ik dat nu nog zou kunnen doen denk je dan ook dat het probleem waar het nu steeds over gaat dan ook opgelost is?

Verwijder eens de 'Temporary internet files'.
Van de week een bijna identieke vraag gesteld op een ander Excel forum (De 'Help' van Vba was weg).
Maanden lopen zoeken op het web, en liep er zo maar tegenaan.

Beste,

@manamana: bedankt voor je vorige reactie. Ik heb de links aangeklikt en doorgelezen.

@hsv: ook bedankt voor je reactie. Ik heb de tijdelijke internetbestanden verwijderd, maar dat doe ik regelmatig, want ik gebruik altijd bij het afsluiten van mijn pc de programma's ccleaner en tweakme om de zaak zoveel mogelijk op te schonen. Verder gebruik ook zeer regelmatig Revo Uninstaller.

Maar vanavond heb ik misschien bij toeval een/de oplossing zelf gevonden.
Na veel zoeken op google en lezen van verschillende sites heb ik de taalopties van Windows en Microsoft Office met elkaar vergeleken en hetzelfde ingesteld. In microsoft kan dit bijv. bij Excel, Bestand,Opties,Taal en dan steeds dieper bij Geavanceerde taalinstellingen. Heb verschillende combinaties geprobeerd.
Nu krijg ik bij het indrukken van F1 als ik naar "Help voor Excel" ga een leeg invulveld linksboven in het scherm. Hier toets ik bv. in Functie Som en dan krijg ik in leesbare taal, na een zeer snelle overschakeling van HTML naar deze normale tekst, allerlei hulpinformatie die gewenst is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en daarom zet ik de vraag even nog niet op opgelost.

Groeten,
Eric

Ik ben een leek op computer gebied.
Misschien is er een ander subforum van Helpmij waar je de vraag kan stellen.

Ps. heb je de 'diagnose' al uitgevoerd?
Opties → informatiebronnen → diagnostische gegevens uitvoeren.

Hallo dat klopt helemaal. Ik krijg dan ook dit.

Het zoekvak gebruiken om aan te geven wat u zoekt en wij doen ons best om een antwoord te vinden.

Ik deed SOM en kreeg dit. Maar dat is ook niet de normale help. Dus iets is er bij mij dan (nog) niet goed. En bij jou dan?

som.jpg

@manamana,

Klik eens in de rechterbenedenhoek van dat scherm op 'offline'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan