Alias als afzender

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Bij het versturen van een e-mail wordt het "hoofd" e-mailadres van de afzender bij de geadresseerde zichtbaar. Nu heb ik een alias aangevraagd bij dezelfde provider en verkregen (maximaal 5) Ik krijg het niet voor elkaar om bij sommige e-mails die alias als afzender in te voeren. Graag een hint.

Ga in Outlook express naar extra, accounten. Klik de pop van je alias aan en klilk op "als standaard instellen"
daarna op sluiten.

Als je nu een mail verstuurt, dan zal hij versturen met je alias als emailadres.

Bij extra -> accounts een nieuw account aanmaken en dan alle gegevens overnemen behalve weergegeven naam, afzender en replyadres.

En ook, account opnemen bij volledige verzenden en ontvangen actie, instellen.

Ipv verzenden gebruik je dan later verzenden met... en kies je daar het alias account (ook weer opnieuw nadat je de email in je postvak uit hebt aangepast).

Vr.Gr. Egel.

Ik heb ook al sinds enige tijd enkele aliassen. Maar ik weet niet hoe ik dus met een alias-adres als afzender mail kan versturen. Van het bericht van Egel hierboven begrijp ik helaas niets! :confused:
Zou iemand precies uit kunnen leggen hoe ik een alias toe moet voegen en gebruiken?
Bij voorbaat bedankt.

Een alias account aanmaken:
- in outlook express klik je bovenin op het menu Extra en kies je Accounts
- in dit schermpje kies je toevoegen: email account

Je krijgt nu de wizard account maken, vul daar je gegevens in, weergegeven naam, emailalias (ook bij replyadres), bij smtp en pop3 server vul je dezelfde gegevens in als voor je standaard account. Vink ook 'dit account opnemen bij een volledige verzenden en ontvangen actie' aan.

Verzenden met je alias:
stel een email op en klik niet op verzenden maar kies in het menu bestand voor later verzenden met, en kies daar je alias. Het staat dan in je postvak uit ovv je alias accountnaam, en wordt hiermee later verstuurd.

Ik hoop dat het duidelijk is,
Gr. Egel.

Het alias adres valt wel te herleiden zag ik. Het verwijst naar het "hoofd" e-mail adres. Ik neem aan dat daar niets aan te doen is?

Egel.
sorry dat ik nu pas reageer.

Ik heb dus een alias toegevoegd, maar ik krijg niet de optie "later verzenden met" als ik email wil verzenden.
Ik zie alleen maar: "later verzenden"en heb dus niet de keus uit de verschillende aliassen.

Wat nu?

Ik heb het al gevonden!!!

Als je, wanner je een bericht wilt verzenden, klikt op de naam van de afzender, zie je alle aliassen staan. Eenvoudig de alias die je wilt gebruiken als afzender aanklikken.. en het werkt!!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan