alias namen in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolliewwolters

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Het schijnt te moeten kunnen maar mij lukt het dus niet.
Ik heb een email adres : stel wolters@hetzalwel.nl

Echter omdat ik via internet nog wel eens spullen koop en verkoop zou ik het handig vinden als ik een mailtje zou kunnen versturen met de naam :
koper@ikdus.nl waarbij men mijn eigenlijke adres dus niet ziet.

Is dit mogelijk en zo ja hoe stel ik dat in hemelsnaam in.

het is mogelijk, maar mensen kunnen dan niet naar jouw 'koper@ikdus.nl' adres een reply sturen.

wordt al beter

Hallo PC-user.

Dat is denk ik geen probleem, ik heb een site waar men al mailtjes naar toe kan sturen.
Voor het gemak noem ik die even :
info@wollie.nl
Om nu vanuit huis een mailtje met bv een prijsaanvraag te versturen zonder dat men meteen weet wat mijn huismail adres is, zou ik dat graag versturen als :
sales@wollie.nl.
Dan zou dat mailtje via mijn provider van de site weer naar mijn huismail adres gestuurd worden.
Echter, en nu komt het, hoe stel ik in outlook het nu zo in dat ik een mail verstuur waarbij de ontvanger als afzender te zien krijgt sales@wollie.nl en dus niet mijn eigenlijke adres.

Heel verhaal maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en beter nog dat je mij kunt helpen dit op te lossen.
Of moet ik zoals meer mensen aangeven over stappen op outlook expres

Ten eerste is het zinloos om van Outlook naar Outlook Express te gaan. Outlook kan het zelfde, maar is op sommige vlakken gewoon veel beter.

Wat ik even van je moet weten, is het de bedoeling dat mensen kunnen reageren op mails vanaf jouw 'sales@wollie.nl'?

Als het over Outlook gaat bij Accounts eigenschappen kiezen en dan zie email adres en ook een vak antwoordadres.

Maak dan wel een aparte account aan dan kan je per email bericht kiezen welke afzender. Als je in het 1e blad van accounts/eigenschappen geen vinkje zet bij deze opnemen bij synchroniseren dan wordt er geen mail op binnengehaald.

Zelf los ik dit anders op door bij een provier een gratis emailadres aan te vragen en dit voor " web " doeleinden te gebruiken.

Krijg je teveel rotzooi dan doe je het gewoon weg.

Suc6

Antwoordadres:

Ik krijg mailtje van jou (vanaf info@wollie ofzo), ik klik op beantwoorden en de nieuwe geadresseerde is nu "sales@wollie". Of noem het maar op :).

Dit is m.i. en ander probleem het gaat er in 1e instantie hoe je zelf iets verstuurt.

zoals eerder aangegeven stel ik voor een nieuwe account te maken en daar bij de eigenschappen 1e tabblad bij reply address het door jou beoogde antwoordadres in te vullen.

Als dan merdere acounts hebt en je maakt een nieuw bericht aan dan zie je bij " van " aan de rechter zijde een uitrol pijltje en kan je kiezen uit welke naam je het bericht wilt verzenden.

ik heb er zo wel 5 op 1 PC staan (o.a. voor vereniging ed) dus het werkt.

Suc6

Bijlagen

• reply adres.jpg
    reply adres.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan