Alinea afstand na kop ongelijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter imkek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imkek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2015
Ik ben bezig met een verslag en heb verschillende soorten koppen waarbij ik merk dat de afstanden van dezelfde koppen verschillen. Het gaat hier dus om titels met dezelfde kop. De ene keer staat er een witregel achter en de andere keer niet. De instellingen geven aan dat na een kop geen witregel moet komen, iemand enig idee hoe dit toch gebeurt? In de bijlage zit het voorbeeld. Ik ben al een uur aan het zoeken maar ik lijk vooralsnog de enige te zijn met dit probleem.
Bekijk bijlage probleem word 2013.docxBekijk bijlage probleem word 2013.docx

Welkom bij de Helpmij!

Toch is de alinea opmaak niet identiek.
Zie de afbeeldingen hieronder.
Kijk even waar de cursor stond (in de rode cirkels) toen ik rechtsklikte en de alinea-eigenschappen opvroeg.
Zie vervolgens de verschillen per alinea in de plaatjes.

Bijlagen

• bovenste.jpg
    bovenste.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 64
  • onderste.jpg
    onderste.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Beste gast0225,
Hartstikke bedankt, je hebt geen idee hoeveel je me geholpen hebt! Ik zie nu inderdaad dat het per kopje wel anders staat. Wat wel vreemd is aangezien ik dit bij meerdere nieuwe kopjes tegen kom, waardoor ze dus afwijken van de standaard instellingen.
Nogmaals bedankt, hier kan ik wat mee!

Bedenk eens bij jezelf hoe je de koppen hebt gedefinieerd, want dit hoort natuurlijk niet. Sowieso vind ik de alinea-instelling van de kop verkeerd. Om te beginnen: koppen horen maar uit één regel te bestaan, dus de instelling meerdere regels en afstand 1,08 is een onlogische. Verder zou, als je een kop toepast, deze altijd dezelfde instelling moeten hebben. In jouw geval kun je de stijl zonder veel problemen gelijk trekken door op <Ctrl>+<a> te drukken (alles selecteren, zoals je waarschinlijk wel weet) en dan <Ctrl>+>q>. Hiermee verwijder je alle extra toegevoegde opmaak aan alinea's, en worden je koppen (en de tekst) dus weer opgemaakt volgens de in de stijlen vastgelegde opmaak. Altijd een goede stap om bij verhaspelde documenten alles weer terug te brengen naar de basis.
In jouw geval zie je dan ook dat de koppen geen nummering meer hebben. Die ligt dus ook niet goed vast in de stijlen. Zou ik dus ook aanpassen! Te beginnen met Kop 1 en Kop 2. Sowieso zou je natuurlijk geen kop 3 moeten gebruiken als het document niet ook minstens een Kop 1 en Kop 2 in de tekst heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan