Alinia teken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eflux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
L.S.,

In Word 7 heb ik een poging ondernomen om een index te maken. Zelfs na de uitleg van Word snap ik het niet. Na het verwijderen van de tekst bleef het alinea teken staan en
krijg ik deze niet weg. Het teken heeft de vorm van twee kleine vertikale streepjes met op het linker streepje boven een klein bolletje.( Ik omschrijf het zo omdat ik niet precies weet of dit teken wel zo genoemd wordt)
Hoe krijg ik dat ding weg!

Mvr.
Eflux

Zoek even bij de opmaak van Word.
Daar staat ergens ook zo'n teken zoals jij omschrijft.

Klik daarop deze wordt verborgen.

Je kunt ook Ctrl + shift + * indrukken (*boven de 8)

Ik denk dat je per ongeluk de sneltoetscombinatie hebt ingedrukt.... (inderdaad <Ctrl>+<Shift>+<*>) Je zult dan overigens ook stipjes zien i.p.v. spaties. In je Opties kun je aangeven welke niet-afdrukbare tekens je wilt zien of niet.
Het teken heet overigens Paragraafteken...

Zoek even bij de opmaak van Word.
Daar staat ergens ook zo'n teken zoals jij omschrijft.

Klik daarop deze wordt verborgen.

Je kunt ook Ctrl + shift + * indrukken (*boven de 8)

Bedankt voor de snelle reactie en oplossing :D

Ik denk dat je per ongeluk de sneltoetscombinatie hebt ingedrukt.... (inderdaad <Ctrl>+<Shift>+<*>) Je zult dan overigens ook stipjes zien i.p.v. spaties. In je Opties kun je aangeven welke niet-afdrukbare tekens je wilt zien of niet.
Het teken heet overigens Paragraafteken...

Bedankt voor de snelle snelle reactie en oplossing.:D Nooit geweten dat dit ook paragraaf genoemd werd.:o

Je hebt in Word een onderscheid tussen een Paragraaf, en een regeleinde. Het paragraafteken is de omgekeerde P, het regeleindeteken is het symbool dat op je <Enter> toets staat. (Maak je overigens met <Shift>+<Enter>)

Je hebt in Word een onderscheid tussen een Paragraaf, en een regeleinde. Het paragraafteken is de omgekeerde P, het regeleindeteken is het symbool dat op je <Enter> toets staat. (Maak je overigens met <Shift>+<Enter>)
Gelukkig ben ik met mijn 69 jaartjes nooit te oud om te leren :d
Vriendelijke groet,
Eflux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan