all in one printer,, print server installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Ik heb een vraag,,

wil graag een all in one printer via een print server installeren.
Nu is mijn vraag, via een lan verbinding doen of via een draadlose verbinding.
op de router zit geen speciale print server...

Maar het gaat om een all in one printer en wil ook graag inscannen met twee computers in het netwerk.
Is dat mogelijk, doormiddel van en print server en de software op de betreffende computers te installeren en dan te kunnen scannen en het bestand op zelfde computer opslaan.

bedankt voor de snelle reactie..

Gr. Niek

Ik weet er niet veel van, maar all-in-one apparaten op een printserver-kastje in het netwerk installeren kan zelden werkend gemaakt worden.
Op een computer aangesloten en dan gedeeld kan soms wel (bijv. (sommige) Lexmark all-in-one apparaten), waarbij d.m.v. netwerk-client software scannen, printen, kopieren en faxen mogelijk is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik dacht het niet.

Ik heb zelf bij iemand een Linksys printerserver ingesteld en daar stond op de doos dat hij niet voor All-In-One printers is. Nu was dat ook een AIO maar printen gaat wel via elke pc alleen voor het scannen moet gebruik worden gemaakt van een CF kaart

(Die AIO heeft de mogelijkheid direct vanaf een geheugenkaart te scannen/printen)

Dat vermoeden had ik al,

hoe bedoel je met ,,, CF kaart '

kun je het a.u.b uitgebreider vermelden..

gr. niek

CF = Compact Flash

Geheugenkaarten die bijvoorbeeld in digitale camera's zitten.

Of jij het ook zo kan hangt van je AIO af.

Mijn Lexmark X1100 zit de server aangesloten en kan ik door het hele huis scannen mbv de bijgeleverde software. Met een printserver gaat het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan