All-round laptop tot 800 euro Asus/Toshiba

Status
Niet open voor verdere reacties.

thierro

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Beste Helpmij-ers,

Graag wil ik mij wagen aan een laptop. Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus wend ik mij tot jullie als mogelijk kenner.

Wat zou ik graag willen? Ik wil een laptop die ik vele uren per dag kan laten draaien. Ik ben niet vies van een game en films kijk ik ook erg graag en veel. Daarnaast surf ik het een en ander op het internet en maak ik netjes mijn school verslagen. Ook wil ik programma's draaien die met muziek te maken hebben. Ik wil namelijk mijn digitale piano aansluiten op de laptop. Ik neem echter aan dat het geen zware programma's zullen zijn. Dus al met al wil ik een degelijke en betrouwbare all-round laptop.

Wat heb ik in gedachten? Ik heb mijn zinnen gezet op Asus en Toshiba, met als reden dat deze het beste in het volgend testonderzoek naar voren komen:

http://www.zdnet.be/news/110217/asus-en-toshiba-betrouwbaarste-laptops/

Ik heb mij een klein beetje verdiept in de hardware van laptops en ben tot de conclusie gekomen dat je het best kunt kiezen voor een Intel Core i5/i3. Daarbij is een ATI Mobility Radeon HD 5650 minimaal nodig om op een normale manier games te laten draaien. Zit ik hier een beetje goed?

Graag hoor ik jullie advies.

Op het moment denk ik aan de volgende laptop:

http://www.4launch.nl/shop/product/...330m--320gb--w7/tweakers#p-4-productid-093141

Wat ik niet begrijp is de prijs. Deze laptop heeft een Intel core i5 en een ATI MR HD 5650. Meestal kom ik in deze prijsklasse een i3 + ATI 5145 tegen?

Alvast bedankt

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Ja dat is zeker een mooie en ook een prima notebook met goede specificaties maar je weet een notebook is niet echt om te gamen maar dat wist je denk ik al.En je wil hem voor school gebruiken misschien is het niet de bedoeling dat je hem mee naar school neemt maar anders is 17 inch misschien wat te groot mij zou dat in ieder geval wel te groot en zwaar zijn.
Maar verders zou het een prima aankoop zijn:thumb:.

Dankjewel voor het reageren.

Ik zal hem niet mee naar school dragen, dus dat is verder geen probleem. Momenteel heb ik mijn horizon wat verbreed met andere merken;

Toshiba Notebook Satellite L670: (1 jaar garantie) 750 euro

HD 5650- 4 gig ram- Intel core i5- 500 gig HD
----------------------------------------------------------------------------------------
Sony Notebook VAIO VPCEC2M1E/WI: (2 jaar garantie) 823 euro

HD 5650- 4 gig ram- Intel core i3- 500 gig HD
----------------------------------------------------------------------------------------
En verder ben ik nu een Dell studio 17 aan het samenstellen. Beiden zullen de HD 5650 kaart hebben en ik twijfel of ik moet besparen tussen een i3 en i5 kaart en op het geheugen van 2, 3 of 4. Is het verschil tussen i3 en i5 denderend groot?

Wat Dell verder betreft: Zo te zien wanneer ik een i3 neem, HD 5650 kaart en 2047 mb ram ben ik voor 737 euro klaar. Een i5, HD 5650 kaart en 4096 mb ram ben ik voor 818 klaar.

Wat Asus betreft kan ik niet echt een notebook vinden die een HD 5650 met zich mee sleept en een i3 of i5 processor voor dezelfde prijscategorie.

Hoi,

Ja het zijn allemaal prima merken waar je mee komt en inderdaad de specificaties zijn allemaal minder voor dat geld dus daarom zou ik de Toshiba kiezen

Laatst bewerkt:
Beetje overdreven om voor school alleen een core i5/i7 te hebben.

Hoi,

Ja dat kan overdreven zijn maar hij wil er ook een beetje mee kunnen gamen en het is zijn geld dus;)

Het was een beetje nutteloos om te zeggen dat ik hem ook voor school ga gebruiken; dit kan immers elke notebook wel aan. Vooral dus films, games (ik ben geen hardcore gamer, maar kan er soms wel uren bij zitten), surfen. Ik wil dat de notebook wat langer meegaat, dus wanneer er nu een iets betere processor in zit doorstaat het de komende jaren beter, dan wanneer de processor van een minder kaliber is. Elk jaar zal een pc/laptop telkens meer vragen van de programma's die gedraaid moeten worden.

Ik ben er nog niet over uit. Toshiba lijkt inderdaad gewoon de beste keuze. Maar ik twijfel zeer aan de degelijkheid van het apparaat zelf. Een Studio 17 Dell scherm schijnt mooi helder te zijn, het geluid is van beiden te vergelijken (Altec Lansing). De looks van het apparaat zelf van de Toshiba is vooral glimmend zwart; denkende aan stof aantrekken en vuil en vingerafdrukken wat het minder aantrekkelijk maakt. De fan dell met een i5 schijnt erg storend te zijn? Met een i3 is dit al beter.

Men zei ergens anders dat de test onder weinig laptops is gedaan en het verschil tussen een Dell, Sony, Asus en Toshiba erg klein is.

Weten jullie hoe het een beetje zit met de laptopontwikkelingen? Ik weet niet of het slim is om nog even te wachten of niet. Ik weet niet wanneer de quad-cores in de race komen en dus de prijzen zakken van overige laptops.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan