• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(all) verwijderen uit de keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijaken

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Is er een mogelijkheid om bij een pivottable, bij een bepaald field, het (all) item niet zichtbaar te maken zodat het niet kan geselecteerd worden?

Neen, althans niet dat ik weet.

Waarom zou je dat niet willen?

heb een progske waar je kan kiezen uit tonnages en percentages waarbij je kan kiezen tussen fabriek 1 en fabriek 2.
Die tonnages samentellen is geen probleem, maar percentages wel!!! die moeten niet samengeteld worden, want dit is een verkeerd cijfer.

vb. fab 1: 100 ton afgekeurd op 1000 ton = 10 %
fab 2: 200 ton afgekeurd op 800 ton = 25 %

als we nu all nemen bij de tonnen is dat 300 ton wat juist is, maar bij de percentages bekom je dan 35% (moet 16.66% zijn) , en dit is fout!! Dus daarom mag die (all) niet zichtbaar zijn.

die tonnen en percenten haal ik uit een tabel, ze worden niet excel berkend

Dan zou ik proberen om met een ALS functie achteraf te controleren of beide er staan. Zo ja, in een opvallend kleurtje een melding ergens op het blad zetten.

Edit:

heb net gezien dat er in VBA een pivottableupdate event is. M.a.w. daar kun je dus code zetten die uitgevoerd wordt van zodra een pivottable door de gebruiker vernieuwd wordt. Ik heb geen idee hoe je nu verder moet gaan voor de code, maar dit kan wel een begin zijn voor jou. Zet de macro recorder eens op en neem wat code op, kijk wat eruit komt.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan