• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle bereiknamen in een overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Berichten
91
Beste allemaal,

Ik heb een bestand met hierin behoorlijk veel benoemde namen en bereiken.

Op deze site http://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_125.html vond ik al hoe bereiknamen zichtbaar worden per blad indien men het zoomniveau zeer laag zet.
Echter zou ik alle namen van een bestand willen hebben in een tabblad met hierlangs welke cel of bereik dit heeft.

Iemand een idee hoe en of dit mogelijk is??
 
post een klein excelbestand met enkele voorbeelden, daarbij dus ook de gewenst uitkomst(en).
 
Druk eens op de toetscombinatie CTRL+F3
 
Druk eens op de toetscombinatie CTRL+F3

Met Ctrl+F3 zie ik wel een overzicht maar kan ik deze niet in zijn geheel zien en bijvoorbeeld afdrukken of langs mijn bestand houden....



post een klein excelbestand met enkele voorbeelden, daarbij dus ook de gewenst uitkomst(en).

Hierbij even een voorbeeldje....
In dit geval alleen maar gedefinieerde namen in het tabblad "Blad1" maar in mijn eigen bestand gaat dit over meerdere tabbladen....
In het tabblad "Benamingen" zou ik dan de namen in een overzicht willen krijgen..


Bekijk bijlage Bereiknamen.xlsm
 
Misschien dat dit met VBA op te lossen is, maar ik heb voor dit probleem niet de oplossing.
 
Ctrl+F3 laat alle informatie over alle benoemde bereiken in alle bladen van het document zien. Als je ze wilt afdrukken zal je een macrootje moeten maken die een overzicht in een werkblad genereerd. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden. Deze bijvoorbeeld:
Code:
Sub RprtNames()
    Dim nm As Name, n As Long, y As Range, z As Worksheet
    Application.ScreenUpdating = False
    Set z = ActiveSheet
    n = 2
    With z
        .[a1:g65536].ClearContents
        .[a1:D1] = [{"Name","Sheet Name","Starting Range","Ending Range"}]
        For Each nm In ActiveWorkbook.Names
            .Cells(n, 1) = nm.Name
            .Cells(n, 2) = Range(nm).Parent.Name
            .Cells(n, 3) = nm.RefersToRange.Address(False, False)
            n = n + 1
        Next nm
    End With
    
    Set y = z.Range("c2:c" & z.[c65536].End(xlUp).Row)
    y.TextToColumns Destination:=z.[C2], DataType:=xlDelimited, _
        OtherChar:=":", FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1))
    [a:d].EntireColumn.AutoFit
    
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Eenvoudig met

Code:
Sub M_snb()
   sheets(1).cells(20,1).listnames
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Haha! Da's helemaal simpel inderdaad! :p :thumb:
 
Eenvoudig met

Code:
Sub M_snb()
   sheets(1).cells(20,1).listnames
End Sub

Haha! Da's helemaal simpel inderdaad! :p :thumb:


Dat ziet er inderdaad simpel uit edmoor. Een welverdiende MERCI voor deze geweldige oplossing aan snb en alle andere die me wederom hebben geholpen om weer bij te leren.
Ik heb inmiddels dit in mijn bestand toegepast en het werkt fantastisch!! :d:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan