alle berichten in HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Wie weet of het mogelijk is om alle mailberichten in HTML-weergave binnen te halen? Ik weet dat je in kan stellen dat de verzending via HTML moet verlopen, maar sommige ingekomen berichten komen binnen als "onbewerkte tekst" waardoor ze lastig te bewerken zijn.

Ik hoop het !!
groetjes,
Cindy

Hoi,

Berichten die naar jou verzonden zijn, of die je zelf verstuurd in 'platte tekst' (menu Extra > Opties; tabblad Emailindeling, sectie berichtindeling) komen ook zo op het scherm van de geadresseerde.

Toch is dat niet altijd zo helaas. Ik heb mijn indeling op HTML staan, maar niet alle berichten komen ook zo binnen. Sommige komen binnen als "tekst zonder opmaak". Deze zou ik juist ook als HTML willen laten binnenkomen, omdat ze dan makkelijker te bewerken zijn.

Ik snap je denk ik niet goed.
Als ik jou een email stuur, opgemaakt als platte tekst, dan komt die ook zo bij jou binnen. Of je zelf nu de opmaak op HTML hebt gezet of niet doet niet ter zake.
Die HTML opmaak geldt alleen voor door JOU opgestelde berichten

Ja precies, dat klopt.

Maar ik zou graag willen dat de inkomende berichten ook als HTML binnenkomen, zodat ik ze makkelijker kan bewerken.
Dus wanneer jij mij een mail stuurt in onbewerkte tekst, dat mijn Outlook er dan automatisch HTML van maakt.
Maar dat lijkt me dus niet mogelijk als ik zo jouw reacties lees....

Ja, het moet wel kunnen
Als het handmatig te doen is, moet er ook VBA-code voor te schrijven zijn; alleen ben ik daar niet in thuis en in Outlook heb je - helaas - geen macrorecorder

Handmatig (outlook 2003):
1 open het bericht
2 kies menu Bewerken > Bericht bewerken
3 Ctrl-A (alles selecteren) en menu: Opmaak > HTML

Nou, als er nu iemand is die hiervoor de VBA-code voor een macro in Outlook voor je kan maken, kan je die met een knop op je werkbalk zetten .....
Zoiets!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan