alle bestanden die ik open in word worden direct opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maatjes12

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2016
hallo,

ik heb een vraag, als ik een word bestand open wordt deze direct opgeslagen in mijn documenten. Ik wil niet alles bewaren wat ik open, weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Schoon wekelijks mijn documenten op, maar ik blijf aan de gang zo.

Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Ik snap je probleem niet helemaal; een document dat je opent staat al op een bepaalde plek; wil je zeggen dat Word dat document automatisch verplaatst/kopieert naar Mijn Documenten? Of heb je het over nieuwe documenten, die automatisch bij aanmaken worden opgeslagen? Op zich geen slecht idee, want dan kun je hem ook per ongeluk niet kwijtraken, maar dan heb je vermoedelijk ook geen handige bestandsnamen. Dus dat werkt ook niet handig. Maar leg eerst eens goed uit wat er eigenlijk aan de hand is...

hallo Octafish,

bedankt voor je reactie. Ik zal proberen duidelijker te zijn.

Voorbeeld: ik krijg een mail binnen van een bedrijf. Vaak zijn daar tegenwoordig een stuk of 5 bijlagen bij. Om te weten waar de tekst in staat, moet je ze allemaal openen. Vaak zijn er dan 4 logo's en 1 stuk tekst. Maar als ik dan al die bijlagen geopend heb, worden ze direct allemaal opgeslagen in mijn documenten. Sterker nog, als ik de mail later nog een keer lees, en een bijlage weer open, staat hij 2 x in mijn documenten. Dit gaat om word maar ook om andere bijlagen.

Eerst dacht ik dat het aan iets met mijn mailinstellingen lag. Maar het gebeurt ook in de volgende situatie: ik maak een wordbestand voor m'n opleiding. Deze geef ik een naam, en sla ik op. Elke keer als ik dat bestand weer open, slaat mijn computer het bestand opnieuw op, met dan een toevoeging aan de naam van bv (1), (2) etc. Als ik dus 6 x een bestand open, wordt het ook 6 x opgeslagen.

Het ligt dus niet aan de mail, maar aan andere instellingen. Maar aan welke, en hoe verhelp ik dit. Computer is erg sloom, omdat er zoveel bestanden op staan. Ben dus ook erg vaak aan het opschonen, maar volgens mij moet dit anders kunnen, heb dit bij andere computers nooit gehad.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben geweest.

Waarschijnlijk staat de TEMP map verkeerd en slaat Windows alles op in je Mijn Documenten map. Kijk eens in Verkenner wat er gebeurt als je de map %TEMP% opent?

hoi,

ik had nog nooit van de TEMP map gehoord, maar heb deze nu geopend, en deze staat heel erg vol. Weet jij hoe ik dit kan aanpassen?

Waarschijnlijk staat de TEMP map verkeerd en slaat Windows alles op in je Mijn Documenten map. Kijk eens in Verkenner wat er gebeurt als je de map %TEMP% opent?

hallo Octafish,

ik had nog nooit van de TEMP map gehoord, maar heb deze nu geopend, en deze staat heel erg vol. Weet jij hoe ik dit kan aanpassen? En hoe ik kan voorkomen voor de volgende keren dat alles daar in komt? Ik hoor graag nog weer van je, alvast bedankt!

Voorkomen dat hij vol raakt kun je niet; wél kun je hem regelmatig leegmaken. Kwestie van <Ctrl+<a> en <Delete>. De map wordt door de meeste applicaties gebruikt om tijdelijke bestanden op te slaan. Als je een Word document opent vanuit Outlook, moet dat document fysiek bestaan. Word (of Outlook) slaat het document dan eerst op in de TEMP map. Elke pc heeft een temp map, en een instelling die de plaats van de map aangeeft. Die kan en mag dus nooit weg. Maar je moet hem wel zelf af en toe eens leegmaken. Een programma als CCleaner doet dat regelmatig voor je, omdat de Agent de grootte van je 'troep' (prullenbak hoort daar ook bij) in je gaten houdt en waarschuwt als het teveel wordt, en je dus een keer op moet ruimen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan