alle bestanden verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daalder

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Heb nieuwe computer, wil oude verkopen. Hoe maak ik harde schijf echt leeg en wat kan of moet ik nog meer doen om geen gegevens achter te laten?
Ik wil 'm niet aan de straat zetten, maar ook bij verkopen loop je risico's.

Er zijn programma'tjes te vinden die alle loze ruimte opvult met nodeloze data, dus alles wat je verwijderd van de schijf word daarmee overschreven en is niet meer terug te halen.

Paul RT, dank voor verwijzing.
Naast formatteren e.d., vroeg ik mij af, blijven er natuurlijk andere resten, bijv. in register of zo.
Wat kan of moet je misschien nog meer doen?

Vrgr.
Philip

Hmm het gaat er natuurlijk ook om in hoeverre er gevoellige matrialen op kunnen staan. Als er echt bedrijfsgeheimen op staan oid moet je er zeker 15 keer iets anders overheen schrijven voor het echt niet meer teruggehaald kan worden.

Is het gewoon voor een thuiscomputer dan is het gewoon voldoende om een opstartdiskette te maken en via deze diskette de computer op te starten. Vervolgens typ je gewoon format c: en dan is gewoon alles van c weg.

Kom je met de opstartdiskette niet in een DOS omgeving raad ik je aan gewoon een opstart-diskette te downloaden van een systeem voor windows xp ( www.bootdisk.com )

Als je HD een Maxtor is kan op die site "Powermax" downloaden. Kies daar voor "Low Level Format" Dan breng je de HD terug in origiele staat. Andere merken hebben ook wel zo'n tooltje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan