Alle bestanden weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

joonthebest

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Ik zat laatst op de computer, en toen deed hij heel raar. er kwamen allemaal errors, en er kwam een programma van windows 7 die zei dat er 11 errors waren. Ik dacht dat hij gecrasht was en het een virus was, en ik zette hem meteen uit, nu zit ik weer op de computer, en hij doet het wel, maar ALLE bestanden zijn weg, echt alles. Maar dat was alleen voor mij, alle bestanden van mijn zus en moeder (andere accounts) waren er nog. Toen deed ik dat windows 7 recovery ding, maar dat werkte niet, en ik deed ook systeemherstel en dat werkte ook niet, nu keek ik weer in C:/Gebruikers en bij mijn moeder en zus, en toen waren ook alle bestanden weg!!! en nu is zelfs de hele C-Schijf weg!! en daar zitten onder andere heel belangerijke foto's bij, en mijn moeder heeft heeel veel documenten voor school die belangerijk zijn. Ik kan internet dus nog wel doen, en de balk onderin, is er nog + de bestanden, dus ik kan bijvoorbeeld nog steeds utorrent opstarten, dus ik denk dat de bestanden er wel nog zijn, maar hoe kan ik ze terug halen?

Alvast bedankt

Heb je de mapopties soms aangepast?
Die met bestanden zijn gewoonlijk toch verborgen.

Je kan nu wel op Internet.
Op welke partite staat Windows dan?

Laatst bewerkt:
ik kon verborgen mappen al heel lang zien en ik heb de laatste tijd niet opties veranderd. Maar wat zijn partities? mijn hele bureaublad was weg maar ik zocht naar internet en het stond er nog (wij hebben usb stick internet)

dit helpt niet echt... alles is gewoon weg, ze zeiden op een ander forum dat alles ECHT weg is, dan heb ik echt HELE grote problemen :(

Je hebt systeemherstel uitgevoerd, dat werkte niet.

Niet gescand op virus?
Welke virusscanner gebruik je?

Daarna ben je met een recoverycd in de weer geweest!
Wat heb je toen gedaan?
Is je besturingssysteem er toen opnieuw opgezet en alles overschreven?
Kreeg je waarschuwingen?
Werd het oude systeem niet opgeslagen.

Kortom voor mij onduidelijk wat er precies is gebeurd.

Is alles overschreven door de nieuwe installatie dan is de kans groot dat je de documenten inderdaad kwijt bent.
Het is altijd aan te bevelen te laten zoeken naar bestanden met een programma asl bijv. http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=317

Of is de oude installatie opgeslagen in Windows.old?

Nooit een backup gemaakt en elders opgeslagen?
Of een Win7 backup op een 2de partitie?

Als het werkelijk om belangrijke bestanden gaat, dan NIKS meer op deze pc doen en proberen terug te halen wat mogelijk is.
Hulp zoeken van een ervaren pc-gebruiker lijkt me verstandig.

Laatst bewerkt:
ik denk dat het een virus was, en mcafee heeft hem blijkbaar dus niet verwijdert, maar ik heb geen recovery cd erin gedaan, hij startte vanzelf een programma op van windows 7, waar hij errors zou fixen, en er stond dat er niks werd verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan