• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle besturingselementen in blad verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Vanuit een online bestelprogramma kopieer ik honderden regels naar excel waarin per regel 3 of 4 besturingselementen opgenomen zijn. Vanuit een ander blad bewerk ik deze gegevens door deze binnen te halen met externe gegevens importeren. Het bronbestand wordt regelmatig instabiel wat volgens mij aan het grote aantal besturingselementen ligt. Deze hebben voor mij geen functie maar excel lijkt er mee te rekenen.

Heeft iemand een VBA routine waarmee ik alle besturingselementen in een blad kan verwijderen?

Daar is geen VBA voor nodig.

F5>Speciaal>Objecten aanvinken>OK
Delete

Mvg

Piet

Helaas het werkt niet. Ik sluit een voorbeeld bij omdat het misschien geen normale besturingselementen zijn. Er zit ook een verborgen besturingselement tussen de andere twee. Deze wordt zichtbaar als de ontwerpmodus wordt geselecteerd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgende code zou moeten werken om ALLE OLEobjecten op ALLE worksheets te verwijderen.

Code:
Sub DeleteOLE()
Dim ws As Worksheet
Dim OLE As OLEObject

For Each ws In Worksheets
    For Each OLE In ws.OLEObjects
        OLE.Visible = True
    Next OLE
    ws.OLEObjects.Delete
Next ws
End Sub

:thumb:Finch bedankt voor je snelle en goed werkende antwoord.:thumb: