Alle bijlage printen via een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

joellp

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Hallo,

ik heb de volgende vraag. Ik ben op het werk bezig met een databasesysteem.
Wij houden van diverse klanten hun gegevens bij zoals naam, adres, telefoon etc.
Regelmatig moeten hiervoor ook bijlage's worden toegevoegd. Deze bijlage's staan voornamelijk uit afbeeldingen en documenten.
Uiteindelijk draaien we rapportages waarin de informatie van de klanten met bijbehorende bijlage's op papier komen of pdf.
Nu is het zo dat via access 2007 er een mogelijkheid is om heel eenvoudig bijlage's toe te voegen. Echter als ik mijn rapportage print, pakt hij alleen maar één bijlage. Zie onderstaand voorbeeld:

Bijlage.jpg

Het toevoegen en beheren van een bijlage werkt uitstekend en zijn keurig terug te vinden, ook in de tabel.
Echter kan een klant meerdere bijlage op zijn naam hebben staan en wil ik deze allemaal printen via rapportages i.p.v. één bijlage die wordt geprint.
Iemand een oplossing voor dit probleem of een andere suggestie?

Bedankt!

Volgens Microsof een kwestie van Jammer, maar helaas.. De oplossing van Albert Kallal is overigens prima toe te passen. Zowiezo is het een heel slecht idee (van Microsof) om in één veld meerdere waarden op te slaan. Hiermee sla je in één keer de basis van een genormaliseerde database onder je eigen db weg. Alsof je uit vrije wil je benen afzaagt zodat je dan niet meer hoeft te bukken :)

Laatst bewerkt:
en zeker geen eenvoudige alternatieven.. :(

haha, ik ga het proberen.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan