Alle browsers hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tfvdbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Ik heb de grootste drie geprobeerd, maar sinds een paar weken hangen alle browsers, soms al bij openen.
Deze vraag ben ik hier één keer eerder tegengekomen. Die zaak was al opgelost, middels systeemherstel, en afgesloten.

Bij het openen zie je het geheugengebruik oplopen naar 100% en vervolgens hangt het systeem.
Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben, maar bij taakbeheer - processen staat er bij de meeste processen *32. Kan dat een teken zijn dat er een virus is?

Ik heb een vrij nieuwe laptop, als beveiliging draait Microsoft Security Essentials. Ccleaner heb ik ten einde raad gedraaid, geen fouten of virussen.

Iemand een idee?

Zou de pc scannen met de kaspersky rescue disk. Hier te downloaden.

Wat zijn de specs van je pc? En start je pc eens in veilige modus, en probeer je browser dan eens!
Verder moet je je pc ook clean houden he, als je wat tools wil, roep maar!

@Roto - Ik heb een start usbstick gemaakt, maar het systeem wil niet opstarten van de stick. Natuurlijk heb ik de bootvolgorde gewijzigd. Een paar maanden terug had ik Linux naast Windows ook van usbstick geïnstalleerd en dat was goed gegaan. Nu deze kaspersky niet wilde starten, heb ik die Linux stick gepakt, maar de start van die usb doet het plots niet ook meer.
Wel kreeg ik de herstel van Windows en voorlopig doet Firefox het weer, maar ik zou willen weten wat dat is geweest.

@Martijn - ik hou me aanbevolen voor nwe tools. Ik onderhoud mijn systeem wel altijd goed, maar er is waarschijnlijk iets fout gegaan, toen ik Linux (naast Windows, er weer had afgehaald.
Dat is goed gelukt, maar misschien is er een bestandje per ongeluk mee verwijderd.

Vanmorgen hing het systeem toch weer.
Ik heb Taakbeheer eens een beetje bijgehouden. Zou iemand misschien met me mee willen kijken en eigen taakbeheer eens kunnen vergelijken?

Er staat, zoals ik eerder zei bij sommige programma's *32, dat is me in het verleden nooit opgevallen.
Kan dit betekenen, dat ik per ongeluk een 32bit programma heb gedownload?

Wanneer het systeem hangt, geeft het processorgebruik 100% aan, in de kolom geheugen (privéwerkset) staan FF op 240 duizend nogwat.
Er staat 2x Flash in, waarvan er 1 staat op 99 duizend nogwat.
De kolom processor, waar normaal bij elk programma 00 staat, af en toe flikkert naar 01, 04, staat bij de flashplayer op 99.

Misschien overbodige info, maar misschien ziet iemand wat er aan de hand is.

Trouwens, bij Toepassingen staan alleen Messenger, Skype, FF

Als ik alleen maar kijk, op dit moment draaien FF, Skype en Messenger, zie ik FF en een van Flash Players oplopen. FF staat nu op 500 duizend en nogwat en Flash Player op 11 duizend nogwat. Processorgebruik schiet van 00 naar 51%. Terwijl ik dit tik, verschijnen de letters met horten en stoten.

Je vroeg welke toepassing het meeste grheugen gebruikte.
Firefox geeft b.v. 500.000.00kb aan, niet zo mooi rond natuurlijk.
Nu opnieuw opgestart en FF staat al op 284.84,00.

Is het normaal dat er 2x Flash player staat?

Weer gecrasht - 6x Adobe Flash player in Taakbeheer - processen.

Wie weet er een oplossing? Dit is geen werken.

Als het aan flash zou liggen> verwijderen met revo-uninstaller> chrome gebruiken (heeft ingebouwde flash). Of na het deïstalleren gewoon opnieuw installeren

Ik heb vóór ik het probleem hier neerzette FF, IE en Chrome geprobeerd.
Steeds hetzelfde probleem.
Om Flash te verwijderen en opnieuw te installeren moest ik een speciaal bestandje downloaden om Flash te verwijderen en dan opnieuw Flash installeren. Geen resultaat.

Nu FF weer weggehaald en IE gestart. In Taakbeheer stond FF nog steeds als proces en iexplorer staat er 3x in, Flash 2x.

Misschien is het wel normaal en zoek ik het op de verkeerde plaats.

Het systeem hangt om de zoveel tijd, tijdens het maken een post op dit forum hakkelt het de letters verschijnen 3 tikken later pas, een andere keer reageert de site helemaal niet en dan plots weer wel.
Ik moet dus eigenlijk mijn tekst in een tekstbestand maken en hier kopiëren om niet door te draaien.

Martijn, zou jij niet eens in jouw Taakbeheer kunnen kijken hoe jouw browser daar wordt weer gegeven? En ook of die *32 ook bij jou wordt gemeld of dat dat een verwijzing naar een fout is.

Kan ik binnenkort doen, mijn pc werkt nog steeds niet! Ik internet nu via Medion Fast Boot, die heeft geen taakbeheer. Heb je al eens in veilige modus gestart en gekeken of je het dan ook hebt?

Nee, zal ik morgen eens doen.
Ik heb nu weer FF er even af en werk met IE. Maar gaat niet lekker.

Ondertussen wel ik er wel achter dat de tabs als aparte processen worden weergegeven.
Soms leer je wel eens wat van jezelf.:)

dat ligt aan de browser. Chrome is zo snel en stabiel omdat ze dat doen. Loopt er iets vast, dan is het maar 1 plugin of tab. Wist niet dat dat bij ff ook zo was? Maar bij ie is het niet he?

Ja, ook bij IE.
Chrome heb ik ook geprobeerd en hangt ook.
Ik zie in IE geen flash player staan, dus die kan alvast niet hangen (wel in FF).
Gisteren heb ik IE opnieuw geïnstalleerd en er was tot nu geen probleem.

Er is dus duidelijk iets algemeens mis met het systeem.

Misschien zou ik Windows moeten herstellen of opnieuw installeren.

Over het algemeen ben ik tevreden met IE, maar omdat ik op een oude laptop Linux heb staan en deze nieuwe laptop eerdaags ook wil overzetten, moet ik een goede alternatief vinden.

Laatst bewerkt:
Een week geleden Windows hersteld. Ik krijg geen meldingen meer van gecrashte Flash. Browser hangt soms nog wel, maar niet meer zo erg als eerst en herstelt zich redelijk snel.
Het blijft raar, ik stap over van een laptop met 1Gb geheugen, nooit hang-ups, op een laptop met 8Gb. Waarschijnlijk toch een 'fout programma' gedownload.
Bedankt voor het meedenken.

Dank je, Martijn. Ik had dezelfde problemen met IE, FF en Chrome.
Ik heb na de Windows-herinstallatie alleen IE en soms hangt die nog steeds, maar niet meer zo vaak en zo heftig als bij FF.
Helaas had ik in eerste instantie de 'subforums' boven browsers (onderverdeeld in de grote drie) helemaal niet gezien.
Ik herken daarin mijn probleem, maar eigenlijk staat ook daar geen oplossing.
Zoals : "Firefox is al actief, maar reageert niet"-melding

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan