Hallo,
ik heb een excel document met een tabblad "Plakken".
Hierop bevindt zich een knop "plakken", welke een tabel die de gebruiker heeft gekopieerd in het aangemaakt tabblad "Template (NUMMER)" plakt. Nummer loopt op, aangezien er steeds een kopie template wordt gemaakt. Maar dat is verder niet van belang.
In het voorbeeld zie je op tabblad "template (2)" de tabel met gegevens staan.
Nu wil ik graag dat de volgende gegevens naar het tabblad "opslaan" gekopieerd worden:
1. Datum
2. Artikelnummer
3. Artikelnaam
Maar de gekopieerde tabel is, zoals je ziet, gescheiden met regels "vulgebied".
Hoe kan ik nou enkel de gewenste data selecteren?
Wellicht belangrijk om te weten: de tabel zoals geplakt op "template (2)" is dagelijks variërend. Dus per "vulgebied" kunnen meer of minder artikelen staan.
De opmaak is echter wel altijd hetzelfde.
EDIT:
Ik denk dat ik iets gevonden heb dat zou kunnen werken:
Alleen het woord "vulgebied" heeft telkens een ander nummer er achter staan, hoe kan ik dit script aanpassen zodat hij alle rijen met "vulgebied" verwijderd?
ik heb een excel document met een tabblad "Plakken".
Hierop bevindt zich een knop "plakken", welke een tabel die de gebruiker heeft gekopieerd in het aangemaakt tabblad "Template (NUMMER)" plakt. Nummer loopt op, aangezien er steeds een kopie template wordt gemaakt. Maar dat is verder niet van belang.
In het voorbeeld zie je op tabblad "template (2)" de tabel met gegevens staan.
Nu wil ik graag dat de volgende gegevens naar het tabblad "opslaan" gekopieerd worden:
1. Datum
2. Artikelnummer
3. Artikelnaam
Maar de gekopieerde tabel is, zoals je ziet, gescheiden met regels "vulgebied".
Hoe kan ik nou enkel de gewenste data selecteren?
Wellicht belangrijk om te weten: de tabel zoals geplakt op "template (2)" is dagelijks variërend. Dus per "vulgebied" kunnen meer of minder artikelen staan.
De opmaak is echter wel altijd hetzelfde.
EDIT:
Ik denk dat ik iets gevonden heb dat zou kunnen werken:
Code:
Option Explicit
Sub DeleteRow()
Dim i As Long
Dim rng As Range
With ActiveWorkbook.Sheets(1)
For i = 100000 To 1 Step -1
With .Cells(i, "C")
If .Value = "Vulgebied" Then
If rng Is Nothing Then
Set rng = .Cells
Else
Set rng = Application.Union(rng, .Cells)
End If
End If
End With
Next i
If Not rng Is Nothing Then rng.EntireRow.Delete
End With
End Sub
Alleen het woord "vulgebied" heeft telkens een ander nummer er achter staan, hoe kan ik dit script aanpassen zodat hij alle rijen met "vulgebied" verwijderd?
Bijlagen
Laatst bewerkt: