• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alle cellen overslaan behalve die met bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijs530

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2017
Ik wil in excel vanuit een dump van data in een ander blad alleen die gegevens lezen waar in een bepaalde cel 82 staat. Hierbij wil ik er dus voor zorgen dat wanneer de cellen met een andere waarde (83 of 85) niet worden meegenomen. Belangrijk is dat uiteindelijk die waarden met 82 (met bijbehorende data) onder elkaar komen te staan zonder lege cellen er tussen.

In de bijlage het voorbeeld. Bij voorbaat dank.

BLAD 1: alle data
BLAD 2: hier moet de 82 verzameld worden.

Bekijk bijlage Voorbeel HELP.xlsxBekijk bijlage Voorbeel HELP.xlsx

Ik heb je bijlages niet bekeken... Maar het eerste wat in me opkwam bij het lezen van je vraag was waarom je niet simpelweg een (auto)filter op je blad met gegevens zet waardoor je alléén de records met de waarde 82 kan zien. Dan hoef je dan niet heel moeilijk naar een andere sheet te kopiëren...

Beste Ginger,

Dank voor je reactie. Filter is helaas geen oplossing, want daar kom ik verderop mee in de problemen.

Thijs

Kijk dan maar eens naar dit voorbeeldje, zelf uitbreiden voor meer kolommen. En het gebruik van namen is aanbevolen voor de leesbaarheid

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Philiep,
Ja....natuurlijk, dat ik daar zelf niet op kom:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan