• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle cellen sekecteren met 2 kopregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
Ik zou graag van een heel groot bestand met veel kolommen alle data in 1 x willen selecteren.

Er staan heel veel lege cellen in, bij diverse kolommen, dus Shift+Ctrl+Pijltje omlaag werkt niet,
dan stop de selectie bij de 1e lege cel die gevonden wordt. Het is ondoenlijk om deze entry te blijven herhalen.

Normaal zou ik linksboven alle gegevens selecteren, maar het probleem is dat ik niet 1 kopregel heb, maar 2.
Als ik daarna dus alles wil sorteren met Aangepast sorteren, dan kan ik wel een vinkje plaatsen bij De gegevens
hebben kopteksten , maar dan wordt alleen de 1e koptekst niet meegenomen, maar de 2e koptekst wel.

Ik kan helaas niet 1 koptekst maken, het moeten er wel 2 blijven.

Weet iemand een andere manier of een trucje om toch alle data (rijen, kolommen) in 1 keer te selecteren,
zodat ik Aangepast sorteren kan gebruiken? De beide koptekstregels moeten wel bovenaan blijven staan, dus
niet meegenomen worden in de selectie.

Dank!!!
Frans

Hi Frans,

Voeg eens een voorbeelbestandje toe met daarin slechts enkele lijnen, zodat wij de layout kunnen zien.

Bedankt,

Joske

Voorbeeld

Hi Joske,

Tuurlijk, zie de bijlage.

Bedoeling is dat ik in 1 keer alle waarden in regel 3 t/m 9 kan selecteren,
dus zonder de 2 kopregels.

Dank!!

Frans

Bijlagen

Is het een optie om alléén de tweede kopregel te nesten in een tabel, met een bereik van A2:C9?

En hoe wil je dit sorteren? Bedoel je met kopregel wat leuks als de titel van het blad? of de kopteksten die boven een tabel horen te staan?

De kopregels zijn de regels 1 en 2, dat zijn inderdaad de kopteksten (waar de filter in komen te staan).

Sorteren gaat op tal van variabelen, het is een bestand van 5.000 regels met 15 kolommen, dus talloze
mogelijkheden.

Alléén de tweede kopregel te nesten in een tabel, met een bereik van A2:C9 ? Dit zegt me niet zoveel,
zou misschien een goede optie zijn, maar ik weet niet precies wat er bedoeld wordt.

Frans

....Ja, maar als ik dan linksboven alles selecteer, dan is mijn Sorteerbutton niet meer aktief.

Frans

Ik heb moeite met dat probleem te herkennen. Is Titels blokkeren een optie, zodat je altijd die knoppen tot je beschikking hebt?

Laat ik proberen om het anders te formuleren (excuus als de termen officieel anders zijn):
Doel ik om het hele bereik te selecteren (zodat ik daarna kan filteren en sorteren).
Maar omdat het zo'n groot bestand is, is het ondoenlijk om van linksboven naar
rechtsonder te selecteren (5000 regels, dus niet te slepen).

Dus ik ben op zoek naar een shortcut om toch alle gegevens in de rijen en
kolommen te selecteren, maar NIET de Kopregel en rij 2 in je voorbeeld.
Kortom A3 t/m C9

Sorteerknop moet actief blijven.

Dank,
Frans

Dus, je wilt alle cellen in die tabel, met tweede koptekst, sorteren en filteren? Dat is het voornaamste doel?

In dat geval:
- Maak van het bereik "B2:O5000" een tabel.
- Om te sorteren of te filteren: selecteer een enkele cel in die tabel.
- Ga naar het tabblad Gegevens (of Data) in het lint, en gebruik daar de knoppen Sorteren en Filteren.

...Wauw, ja dat is precies wat ik bedoel. Wist alleen niet dat dit kon, van het hele bereik in een tabel maken.
Het werkt prima nu, met jouw beschrijving!!

Super veel dank (ook voor je geduld!), ben er erg blij mee!!

Frans

Geen probleem, en natuurlijk veel succes verder.

Zou je de vraag nog even op opgelost kunnen zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan