Alle computers/laptops kunnen geen verbinding maken met router cisco wrt120N

Status
Niet open voor verdere reacties.

dakingzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Hallo,

Alle computers en laptops thuis kunnen geen verbinding maken als ik de nieuwe router (Cisco WRT120N) aansluit
Behalve mijn eigen telefoon Samsung galaxy ace.
Hij is eerst van mijn zoon geweest maar had hem niet meer nodig.
Is er een manier om hem te resetten?

Alvast bedankt voor de reacties.

achteraan zit er een reset knopje je kan het met een potlood ofzo indrukken ong 10 sec blijven drukken

ps als hij gereset is kan iedereen wel gwn op je internet ook je buren je kan naar een cd vragen om hem te beveiliggen

Sluit even een kabeltje aan tussen de cisco en een laptop. Log in in je cisco en kijk bij "wireless" of iets dat daar op lijkt. Zet wifi-N eens uit en probeer het opnieuw.

Nog even een vraagje; heb je in de pc's en laptops ooit een vast ip-adres aangemaakt? Zo ja, dan kan het zomaar zijn dat die buiten de range van je cisco vallen.

Wanneer je vorige router bijv ip-adressen uitdeelde tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.100 en je hebt je pc een adres gegeven binnen die range (bijv 192.168.1.50), dan heeft die pc geen verbinding meer als de range van je nieuwe cisco bijv loopt tussen 192.168.1.200 en 192.168.1.300

*edit*
Nog een vraagje; heeft je cisco een ander ssid en wachtwoord dan je vorige router en probeer je wel verbinding te maken met de juiste ssid?
Heeft de cisco een WPS-knop aan de zijkant?

Laatst bewerkt:
@groentje1
Bedankt voor de reactie maar het helpt niet, nog steeds kan niemand verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan