Alle data grondig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Hallo,

Ik zoek een programma waarmee ik een harde schijf volledig leeg kan maken, zodat ze niet meer te recoveren zijn. Het gaat om een paar oude PC`s van mijn baas met privacy gevoelige gegevens, dus het moet wel ff goed gebeuren.

Weet iemand waar ik zo`n programma kan downloaden?

Groet!

Wim

Hey Wim,

Als je alle partities weggooit zou hij schoon moeten zijn,

Hiervoor is een opstartdiskette benodigd, je kan een image hiervan downloaden van:
http://www.bootdisk.com
en vanaf de opstartdiskette het programma fdisk starten.

Met vriendelijke groet,

Harold

Harryboesterd zei:
Hey Wim,

Als je alle partities weggooit zou hij schoon moeten zijn,

Met vriendelijke groet,

Harold

Droom rustig verder.

Eric.

P.S. googlen op errase harddisk, zal wel wat geven

Ik denk dat je een programma nodig heeft dat de functie overwrite with zero's heeft.
in dlg diagnostic van western digital zit zoiets in.
OP de ultimate boot cd staan verschillende progjes van hardware leveranciers etc voor harde schijven etc.
http://www.ultimatebootcd.com/

@Harryboesterd, Dat is zelfs heel simpel om het dan terug te vinden, iemand die iets van computers kent krijgt zelfs nog de windows opgestart die op de verwijderde partities stond
Probeer voor je een antwoord geeft eens te zoeken met google als je iets niet zeker weet.

Laatst bewerkt:
Hoi!

Bedankt voor de reacties,

Ik heb een programmaatje gevonden dat heet killdisk.
Het gaat inderdaad over overschrijven met 0-en. Maar omdat er ook nog andere methodes worden genoemd, waar je dan wel voor moet betalen, begin ik te twijffelen of overschrijven met 0-en wel goed genoeg is..... zie de link

http://www.killdisk.com/notes.htm

Ach, er werd mij toegefluisterd dat dat al genoge zou zijn om alles te wissen, maar kennelijk niet. En in plaats van droom verder, kun je ook zeggen om confrontaties te vermijden dat je dat gewoon beter niet kan doen.

Vriendelijke groet,

Harold

P.S. ik ook weer wat geleerd dat je dan toch nog de partitie kan gebruiken om windows weer te starten.

wimwimwim zei:
Hallo,

Ik zoek een programma waarmee ik een harde schijf volledig leeg kan maken, zodat ze niet meer te recoveren zijn. Het gaat om een paar oude PC`s van mijn baas met privacy gevoelige gegevens, dus het moet wel ff goed gebeuren.

Weet iemand waar ik zo`n programma kan downloaden?

Groet!

Wim

moeten de pc's het ook weer doen anders kan je een hamer pakken en de hardeschijf kapot meppen kan je ook een beetje agressie kwijt :p :D :D :D :D :D

Hallo !

Killdisk is prima, wel een aantal keren laten lopen voor de zekerheid.

Greetz,

Harry.

Bedankt, ik ben er uit.

De link die Dropl gaf bevat een prima programaatje. Het heeft namelijk ook de gutmann methode, en na wat ik er over heb gelezen ben ik er van overtuigd dat dit één van de beste methodes is. (Het duurt wel vreselijk lang trouwens ;) )

@ marcelklip :D haha jah, dan weet ik zeker dat niemand er wat mee doet, maar de PC`s worden weggegeven.

wimwimwim zei:
@ marcelklip :D haha jah, dan weet ik zeker dat niemand er wat mee doet, maar de PC`s worden weggegeven.

oke dan kan je het beter niet doen :D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan